7 lépés, hogyan teremts közösséget vadidegenekből?

Ott voltak. 421 ember. Legtöbbjük teljesen új arcként érkezett, mégis néhány óra múlva, mintha mindig ismerték volna egymást, úgy vitatták meg a gondolataikat.

Hogy lehetséges varázsütésre közösséget formálni teljesen ismeretlen emberekből? Mindezt úgy, hogy ne érezzék magukat kényelmetlenül?

Erről mesélek neked mai blogbejegyzésemben.

Először is elárulok egy titkot. Lehet, kicsit elszomorít majd, de a dologban sokkal kevesebb a varázslat, mint a technika.

Szerencsére Te nem varázstrükköket, inkább magadnak is könnyen alkalmazható megoldásokat keresel. Igaz?

Vágjunk is bele!

Példának a múlt heti Marketing Akadémiát használom, ahol olyan fantasztikus hangulatban dolgozott együtt közel 400 ember, hogy még most is libabőrös leszek, ha visszagondolok rá

1.

Közös érdeklődés, könnyebb kapcsolódás – azok az emberek, akiket hasonló célok vezérelnek, hasonló az értékrendjük, vagy az érdeklődésük, könnyen teremtenek egymással kapcsolatot. Ez érthető, hiszen sokkal könnyebben ráhangolódnak a másik emberre úgy, hogy az alap mozgatórugó azonos.

2.

Add, amire igazán vágynak – a 21. században annyira az online térbe helyeződött át minden, hogy az emberek ki vannak éhezve az élő találkozásokra. Erre még rájön az is, hogy egy élő kapcsolatfelvétel sokkal hatékonyabb, ha üzleti kapcsolatépítésről van szó.

3.

Teremtsd meg a teret – sokan kérdezik, miért vannak körasztalok a Marketing Akadémián. Egyrészt, mert így kényelmesebb, másrészt elegánsabb, de, ami a legfontosabb: így az emberek azonnal egy komplett, 8 fős kisközösségbe kerülnek. Remek kiindulópont a párbeszéd elindításához, így azok is bátrabban kapcsolódnak, akik egyébként félénkebbek a nyitásban.

4.

Hozd őket hangulatba – zene, fények, ráhangolódó mozgatás, meditáció, sztorizás, csapatjátékok. Ha az emberek nem egy száraz előadáson, hanem kvázi egy buliban vannak együtt, sokkal oldottabbak lesznek. Az élmények, és a közös nevetés, a legjobb csapatépítő eszközök.

5.

Közös rituálé – az emberek nem csak gyerekkorban szeretik a titkos jeleket. Az olyan rituálékat, amiket csak a beavatottak ismernek. Régen ezek a titkos jelek belépésre jogosítottak egy titkos társaságba. Nálunk a Marketing Akadémián a közösséghez tartozás élményét erősítik. Némelyik szórakoztat, némelyik segíti a koncentrációt, némelyik pedig arra ad lehetőséget, hogy egy vad idegen emberrel könnyedén kezdj beszélgetést. A lényeg, hogy ezeknek az elemeknek nem csak funkciója van, de élményt is adnak, amire sokáig emlékeznek a résztvevők. Mint nálunk a Ricardotól tanult karate kiállításra, és az ugrálásra.

6.

Öleld meg – nálunk a vállalati kultúra része, hogy néha megöleljük egymást, pacsit adunk stb. Ez egy fontos eszköz lehet a valóban őszinte, bizalmon alapuló kapcsolat kialakításához. Az ember ettől úgy érzi, biztonságban van, barátok veszik körül. Sajnos Magyarországon ennek nincs kultúrája az üzleti életben. Mikor a színpadon vagyok, rendszeresen gyakorlom az ölelést, a pacsizást, és érezhető, hogyan megy át a közönség számára is az üzenet, nem csak mondom, hogy itt és most haza érkeztek.

7.

Engedd mozogni a közösség erejét – ha közösséget épít az ember, számítson rá, hogy egyszer életre kel, és mozgásba lendül. A közönségből közel 60 ember állt fel egymás után, akik előre ki lettek jelölve, hogy segítsék a résztvevőket minden egyes asztalnál. Egy egy ember. Tanítványok, akikre az újak felnézhettek, s kérdezhették őket. Felemelő élmény volt!

8.

Legyen folytatás – a Marketing Akadémián rengeteg új üzleti kapcsolat született, de itt az utóhatás nem áll meg! Akik élvezték a közösség nyújtotta erőt, az év többi napjain az Imádok Vállalkozni közösségben is megtehetik. Ide minden résztvevőt meghívtam az esemény végén. Az elmúlt héten közel 100 új tag be is lépett.

Én hiszek a közösség erejében. Ezért is igyekszem, a tudásanyagok átadása mellett olyan közösséget teremteni a fejlődni akaró vállalkozóknak, ami támogatást, és inspirációt ad céljaik megvalósításához.

Mesélj, te mit gondolsz a szakmai, üzleti közösségekről? Szerinted hasznosak? Miket tanulsz, profitálsz belőlük és mi az, amit hiányolsz?

Oszd meg velem gondolataidat itt kommentben vagy írd meg e-mailben!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>