április 5

7+1 bevételszerzési és vevőmegtartási lehetőség számodra ebben a különleges helyzetben

Vevőszerző Marketing

1  hozzászólás

Vállalkozóként jelenleg két nagyon fontos dolog van, amit szem előtt szükséges tartanod ebben az időszakban. Az egyik, hogyan szerezz új vevőket, a másik pedig, hogyan tartsd meg a jelenlegi vásárlóidat. Nem ígérem, hogy könnyű lesz, de ha hajlandó vagy változtatni, fejlődni, akkor ez az időszak egy remek alkalom arra, hogy kilépj a komfortzónádból, és megtegyél olyan lépéseket, amit eddig nem, vagy csak vonakodva tettél meg.

Az alábbiakban 7+1 olyan lehetőséget mutatok, amit mindenképp használj ki ebben az időben.

More...

A vállalkozókra az jellemző, hogy hihetetlen bátrak és kreatívok, rengeteg problémát megoldottak már, sorra, egyiket a másik után. Most sincs ez másként.

Itt a következő feladat.

Ötletelj, gondolkozz, és hiszem, hogy Te is képes leszel pénzt teremteni a jövőben.

1. Fejlessz online terméket szolgáltatást

Fejlessz olyan online terméket vagy szolgáltatást, ami segíti a célközönségednek azt, hogy időt tudjon felszabadítani, hogy bevételt tudjon termelni vagy akár kényelmesebbé, egyszerűbbé tudja tenni az életét.

Olyat, amivel az ő problémáira megoldást tudsz nyújtani.

Tudom, most mondhatod, hogy könnyű azoknak, akik eddig is online bizniszben utaztak, de mit csináljak én a fizikai üzletemmel, fizikai termékemmel. Nem lehet bármit „onlineosítani”. Van olyan példa a tanítványaim között, aki fodrász, és jelenleg „beauty” csomagokat hoz létre (otthoni hajápolás, festés szett), azt küldi ki a partnereinek folyamatosan.

Miért fontos, hogy ha eddig nem is csináltátok, erősítsétek az online kommunikációtokat? Saját példát említve, az átlagos blogbejegyzéseinket – mivel sokan otthon vannak, és hihetetlen nagy a figyelem – dupla annyian tekintik meg, mint korábban. Ezt a lehetőséget neked is fontos megragadni.

Nézd meg, hogy a mostani termék piramisodba hogyan tudsz beletenni olyan terméket vagy szolgáltatást, amivel átmenetileg tudod erősíteni a bizniszedet. Ki tudja, talán hosszú távon is megtarthatod majd!


2. Használd ki a door-to-door szállítási lehetőségeket!

Egyébként miért ne szállíthatnád egy partnered termékét?

Például az elmúlt időszakban nálunk egyre nagyobb igény volt a hangoskönyveinkre. Hogy könnyebb hozzáférést biztosítsunk, a VOIZ-zal már korábban felvettük a kapcsolatot, de most felgyorsítottuk ezt a folyamatot, mert az aktuális helyzet megkívánta. Úgy gondoltuk, hogy otthon vagytok, a könyvek tudnak segíteni az önfejlesztésben, és most a partnerünk termékét ajánljuk nektek.

Nem is akárhogy sikerült az együttműködés: a mi kuponunkkal most 90% KEDVEZMÉNNYEL hallgathatjátok a Voiz összes könyvét!

Te is nézd meg, mit tudsz bedobni. Lehet hogy nem a saját terméked az, amit szállítasz, eladsz, de a te célközönségednek tudsz hasznos értéket adni vele, tudsz segíteni. Gondold át, milyen partneri terméket tudnál értékesíteni?

Az emberek vásárolni akarnék és fognak. Kérdés, hogy te meg tudod-e adni nekik, amire szükségük van, ami segít nekik? Ha te nem, akkor más fogja.

3. Segítsd a meglévő vevőidet, és kommunikálj feléjük rendszeresen

Aki eddig nem nagyon kommunikált, annak itt a lehető legjobb alkalom, hogy elkezdjen online edukálni, kihívásokat csinálni, amivel lekötik az embereket, a gyermekeket, a családokat, amivel segíteni tudják most őket.

Az emberek azzal töltik el az idejüket, amit ti javasolsz nekik. Mutasd meg nekik a lehetőségeket, csináljatok kihívásokat: pl. elkészíthetnek otthon valamit saját kezűleg, mutassák meg mit csináltak, és utána értékesíts valamit, egy csomagajánlatot, bármit.

Fontos, hogy edukáld ezt a célcsoportot, adj nekik mintákat, tippeket, érezzék, hogy törődsz velük. Kezdj el akár ingyenes tartalmi anyagokat gyártani! Állj össze valakivel, és indítsatok közös kampányt!

Ha eddig nem csináltad, akkor most tedd meg, kezdj bele.

Itt van a legnagyobb lehetőség, hiszen ott vannak az emberek, figyelnek, és ezt te nagyon jól ki tudod használni.

Minden olyan dolog, amivel most támogatod, edukálod őket később ki fog fizetődni, meg fogják hálálni. Hidd el, hogy nem felesleges időpocsékolás, ez invesztálás a jövőbe.

Keresd meg az üzleti partnereidet, hívd fel őket telefonon, és kérdezd meg, miben tudod őt segíteni! Hidd el, ezt még mindig nagyon kevesen csinálják. Ezzel ki tudsz tűnni a tömegből.

Nem kell, hogy a legendás élmény szolgáltatásod visszavedd.

Mi pl. sárgalapos hívásokat ugyanúgy folytatjuk, nem is számítanak rá, de folytatjuk a többi jó „szokásunkat” is, például a (később) induló Elit Coaching csapatunknak szintén kiküldtük a welcome csomagot. Hihetetlenül örültek neki, és egyáltalán nem számítottak rá.

Mit tudsz kitalálni, amivel a „nem várt süti” élményt megszerzed a vevőidnek? Szerinted néhány hónap múlva fognak emlékezni erre? Naná.

4. Értékesíts előre a „normál” időszakra

Egyszer minden nehézség véget ér, és gondolj előre arra az időszakra. Értékesíts bérletet, vagy adj kupont, vouchert amit be tudnak majd váltani.

Mondhatod azt, ha szolgáltató vagy, pl. fodrász – ha most lefoglalod a helyed, befizeted, én garantálom, hogy te leszel az első, akinek az időpontját befoglalom. Étterem esetén, előre foglalsz 2 főre, garantálom, hogy olyan exclusive vacsorában lesz részed, amilyenben még soha.

Nézd meg a saját bizniszedben, hogy hol tudsz később beváltható értéket adni.

Mondhatod azt is, hogy még most tudsz kedvezményes áron vásárolni, de csak később használod fel. Most befektetsz, és felhasználod később bármikor.

Ha meglévő vevőnél egy szolgáltatást éppen lezártok, legyen valami, amit azonnal fel tudsz ajánlani neki, amivel a továbbiakban segíted. Lehet, hogy nem most él vele, vagy csak egy előlegét fizeti be, de garantálod neki, hogy fel tudja használni a következő időszakban, a következő fél vagy 1 évben.

5. Alakíts ki feliratkozási és listaépítési lehetőséget

Ha eddig nem gyártottál ingyenes érdeklődőszerző anyagokat, akkor eljött az idő, most csináld meg.

Hozz létre egy új csalit, amivel elkezded a listádat építeni, kezdd el egy rendszerbe begyűjteni az adatokat, és kezdj kommunikálni. Ha van már listád akkor rakj rendet, tedd be az adatokat egy adatbázisba, hogy központilag tudj velük kommunikálni.

Fontos átnézned a termékpiramisodat, hiszen új érdeklődőknél még inkább előtérbe kerül az alacsony értékű belépő terméked, amivel rögtön el tudod kötelezni őt.

Nálunk például a könyv egy zseniális felirató eszköz, 1 Ft + szállítási költségért szerzünk új vevőket a könyveinknek köszönhetően.

Ha van lehetőséged, alakíts ki egy olyan csalit, pl. egyedi kreatív programot gyerekeknek, amit belépő áron adsz, és később a szülőknek adod el magasabb áron a másik csomagot. Akár edzés, fitnesz, otthonápolási eszközök esetén is kialakíthatsz egy mini programot. Átadod, látja az eredményét, és utána tőled akar majd többet vásárolni.

Kezdj el érdeklődőket gyűjteni, és kezdj tudatosan kezelni őket. Építsd be őket egy folyamatba, küldj azonnal ellenállhatatlan ajánlatot, így bevételt tudsz szerezni azonnal, emellett persze mehet az edukáció.

6. Ne állíts le minden online hirdetést

Amikor van egy ilyen helyzet, inkább azt nézd meg, hogyan tudod a hirdetéseidet úgy átalakítani, hogy az a vevőidet, érdeklődőidet szolgálja.

Két dologra fókuszálj:

  • közvetlen értékesítést generálj belőle, ajánlatot vagy belépő terméket hirdess, és ezzel juss el a célcsoportodhoz
  • vagy közvetlenül feliratkozót gyűjts, aztán akivel tudsz majd kommunikálni, és értékesíteni neki hosszú távon.

Ha valami vissza kell venni valamiből, az inkább az edukációs anyagok, piackutatások hirdetése legyen.

A konkurenciátok jelentős része leállítja a hirdetését. Most te több emberhez jutsz el, ráadásul alacsonyabb áron, mert kevesebben hirdetnek.

Tehát ne állítsd le a hirdetésedet, csak optimalizálj okosan.

7. Mutasd be hogyan működtök, és mi jellemez most titeket?

Ez a javaslat leginkább a te saját márkádhoz kapcsolódik, a személyedhez, az emberhez kötődik.

Engedjétek be a kulisszák mögé az embereket! Ha éppen nem jól alakulnak a dolgok, azt is oszd meg bátran. Az emberek hihetetlenül elköteleződnek azok az emberek iránt, akik bemutatják azt, mi történik velük.

Ha ez segítő szándékú, bemutathatod, hogy hogyan működteted a csapatodat, a családdal miket csináltatok most, hogyan mozgatod a gyerekeket, nálatok mi a legjobban bevált dolog, ami éppen ebben és ebben segít, hogy szoktatok feltöltődni, stb? Mi az a 3 dolog, amit elolvastál a héten, mi volt a kedvenc tanulmányod? Ilyen, és ehhez hasonló kérdéseket válaszolj meg, ami hasznos lehet a vevőid számára, amivel értéket adsz nekik, ezzal elkötelezed a meglévő és a potenciális érdeklődőidet is.

Add át azt a fontos üzenetet, hogy a jövőt tervezed, a vevőidnek akarsz segíteni a jövőben is, mert neked küldetésed van, és ebbe engedd be őket bátran.

Sokan utálnak videót felmondani, mégis amit javaslok, csináld! Nem kell, hogy tökéletes legyen, de kezdj bele. Az emberek meg fogják hálálni.

+1. Dokumentáld a folyamataid a jövőbeli fejlődés érdekében

Gondold át, hogy nálad milyen folyamatok vannak, és azok hogyan néznek ki. Ha ezt most szükséges lenne átadnod egy új munkatársnak, át tudnád adni?

Ha van jelenleg kapacitásod, kezdd el dokumentálni a folyamataidat, hogyan működsz. Hogy néz ki egy árajánlat kiadása, amíg elfogadják? Milyen rendszerességgel kommunikálsz? Milyen szoftverekkel küldöd ki a hírlevelet? Milyen módon intézed a beszállítókkal a dolgaidat, és hogyan tartod velük a kapcsolatot? Hogyan történik egy bizonyos termék gyártása? Hogyan tartod a vevőiddel a kapcsolatot? stb.

Ez egyfajta rendrakás. A bizniszed működését és folyamatait dokumentálod, és amikor a későbbiekben új kollégát vonsz be a munkába, könnyebben át tudod adni nekik a feladatot.

Nálunk is elkezdődött egyfajta rendszerezés, a hasznos tartalmi anyagainkat kategorizáljuk, és egy helyre tömörítjük a Dropboxban, ami egyfajta felkészülés az edukatív anyagainkhoz.

Te is megnézheted, sőt, előkerülhetnek olyan anyagok is egy rendszerezés kapcsán, amit leporolva, felújítva, más köntösbe csomagolva reciklálni tudsz, akár új tartalmakat gyártasz, és blogokat írsz belőle.


Azok az ötletek és tanácsok, amiket az imént olvastál két fő célt szolgálnak, az értékesítést és a vevőmegtartást. Most erre szükséges fókuszálnod, hogy túléld ezt a nem könnyű időszakot.

Maradj pozitív és nyitott az új ötletekre, járj nyitott szemmel, és segítsd azokat, akik úgy érzed rászorulnak. Legyél te a béke szigete nekik, ahova ők mindig fordulhatnak segítségért.

Adj hálát minden nap azért, amid van és gondolkozz el azon, hogy mi a jó neked ebben a helyzetben? Milyen új dolgokat, lehetőségeket hozhat, minden látszólagos nehézség ellenére? Hogyan tudok ebből a helyzetből erősebben, győztesen kijönni?

Hasonló témákkal foglalkozunk majd 2020. május 25-én a BizniszFlix Maraton keretében, ahol vendégelőadóimmal megmutatjuk,

hogyan lesz mégis 2020 az eddigi legjobb éved!

Ha tetszett ez a blogbejegyzés, oszd meg ismerőseiddel, ha kérdésed van, akkor pedig írd ide hozzászólásban!

  • Szia Attila,

    Nagyon hasznos tippek. Ebben az időszakban valóban fontos hogy a vállalkozók ne visszafogják az aktivitást hanem tűnjenek ki a többiek közül. Aki most aktív marad az hosszútávon sokkal több vevőt szerez.
    Gratulálok a javaslatokhoz.
    Károly

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

    A szerzőről:

    Pongor-Juhász Attila

    ​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

    Tanulj - Szórakozz - Profitálj

    Online tematikus tudástár kisvállalkozóknak. Tanuld magad sikeres vállalkozóvá! Bevételnövelő technikák, időt felszabadító tréningek. Egyszerűen, érthetően, vállalkozói nyelven.

    >