A csődtől újra a csúcsig 2. – Az 1. számú vállalkozó időrabló!

Milyen egy megbeszélés ideális hossza? Kiket kell feltétlenül összeugrasztani egy meetingre? Vajon tényleg érdemes akár naponta megbeszélést szervezni? Egyáltalán kell-e ilyesmi egy kisvállalkozónak?

Erről írok mai blogbejegyzésemben.

Akik nagyvállalati környezetből jönnek, tudják, a meeting egy dolog, ami van, volt és lesz, kár vele harcolni, mert, úgysem győzhetsz.

Akik kisvállalati kultúrában szocializálódtak, vagy éppen eleve vállalkozóként kezdtek, úgy vannak vele, a megbeszélés egy olyan dolog, amire sort kerítünk, ha nagyon muszáj, de inkább ne toljuk el vele az időt, mert ez csak felesleges szócséplés.

Mivel mindkét térfélen játszottam már, tapasztalatból mondom, hogy az igazság valahol a 2 nézőpont között félúton van.

A meeting kell.

De nem mindegy, mikor, mennyi, milyen rendszerbe fogva csinálod.

Ha odafigyelsz rá, nem hogy felesleges időrabló, inkább időmegtakarító eszközzé válik a kezedben, hiszen rengeteg félreértésből, fókusz vagy információhiányból való elakadást megszüntethetsz egy hatékony megbeszélési renddel.

És igen, ez már 2 fős cégeknél is működhet.

Nézzünk néhány példát, hogyan spórolhatsz időt:

  1. Ott van például a lehetőség, hogy nem mész oda személyesen, hanem mindketten leültök a gépetek elé, elindítod a ZOOM-ot és kényelmesen megbeszélitek, amihez alapesetben legalább 1 órát kellett volna utazni.
  2. Mindig tűzzétek ki, mit akartok elérni a megbeszéléssel. Legyen egy konkrét cél és egy konkrét időkeret, amit szigorúan tartsatok be. Nekem a telefonomon 5 perccel a megbeszélés vége előttre be van állítva egy figyelmeztetés, így időben tudjuk kezdeni a lezárást.
  3. Készítsetek rövid összefoglalót, honnan indultatok, hova érkeztetek meg, mi a következő lépés, azt milyen határidőig, kinek kell megvalósítania. Az emlékeztetőt mindenki kapja meg!
  4. Legyen felelőse a megbeszélnek. Nálunk Anikó az, aki a nagyobb meetingeken figyel, hogy ne kanyarodjunk el a tárgytól. A marketinges megbeszéléseken Bence tart minket mederben. Ez lehet komikusan hangzik, de, ha a vezető hajlamos az elkalandozásra, mint én, fontos, hogy a csapatból valaki fel legyen hatalmazva arra, hogy jelezzen, ha épp nem haladtok, hanem öncélúan égetitek az időt.
  5. Fontos a rendszeresség! Nálunk naponta egy nagyon rövid, 15-20 perces megbeszéléssel indít a csapat, amin átbeszéljük a napi feladatokat, így sosem tud kigyulladni a ház, hiszen van hely és idő beszámolni róla, ha valahol probléma merült fel. Emellett a szakmai csapatoknak van egy külön heti meetingje, ahol 90 perc áll rendelkezésre átnézni a projektek állását, dönteni a következő lépésekről.

Akarod a teljes rendszerünket látni?

Akarod azt a sorvezetőt használni, amivel szigorú keretek közé szorítottuk a néha 4 órásra duzzadó, parttalan megbeszéléseinket?

Akarod a teljes forgatókönyvet, amivel felére csökkentettük az átlagos megbeszélések számát és hosszát is néhány hét leforgása alatt?

Légy figyelmes, mert június 5-én kezedbe adom a rendszert, amit követve mindezt Te is meg tudod valósítani.

Jövő héten újabb akadályt mutatok be, amivel vállalkozóként Te is biztos szembe találkozol a csúcs felé vezető úton.

Írd meg addig kommentben,

neked mi a legnagyobb problémád a megbeszélésekkel kapcsolatban.

Ha pedig tetszettek a fenti tippek, oszd meg ismerőseiddel a posztot, hogy ők se időrablásra, inkább időmegtakarításra használják a megbeszéléseiket!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>