A csődtől újra a csúcsig 3. – Hogyan zárd rövidre a probléma ping-pong meccseket?

Cégvezetőként ismerős lehet a helyzet, hogy bizonyos dolgok azért akadnak el a megvalósulás felé vezető úton, mert a különböző munkatársaid, vagy a különböző területekért felelős csapatok, ahelyett, hogy a közös megoldást keresnék, egymásra mutogatnak, ki a hibás.

Hogyan zárhatod rövidre a probléma ping-pong meccseket, amik a vállalkozások legnagyobb kerékkötői?

Erről írok mai blogbejegyzésemben.

Néha a cégvezetés olyan, mintha Te lennél az óvó néni, akinek ki kell deríteni, ki rúgta be az ablakot azzal a bizonyos labdával.

Ez egy mérhetetlenül fárasztó, és rettentő kontra produktív feladat, ami hasznos energiákat von el az igazi cégvezetői teendőidtől. Arról nem is beszélve, hogy még a csapatod a ludast keresi, vagy épp bújtatja, nem előre viszi a céget, hanem egy helyben topog.

Nem kérdés, hogy, ha hatékony és profittermelő vállalkozást akarsz, akkor ezzel kezdeni kell valamit!

Kézenfekvő megoldás lehet, hogy vársz még néhány évet, és a munkatársaidat robotokra cseréled, akik nem veszekszenek, nem intrikáznak, nem helyezik a saját céljaikat a csapatérdek elé, és hasonlók, de én bevallom őszintén, nem igazán hiszek a Mikrobis megoldásban.

Sokkal inkább abban, hogy, a 21. században, ha odafigyelsz a munkatársaidra, számukra is kényelmes szabályrendszert és környezetet alakítasz ki a munkához, az eredmény egy jól működő, hatékony problémamegoldó csapat lesz.

Jó, tudom, ez most nagyon kockán hangzik, és mindjárt el is kezded nézni inkább a robot katalógusokat, de várj!

Elmondom én mit csinálok.

Hogy vegyünk rá felnőtt, szakmailag kompetens embereket arra, hogy képesek legyenek vállalni a felelősséget az eredményeikért?

Tavaly alakítottuk ki a céges értékeink listáját, amiből 4 kimondottam elősegíti, hogy a csapatomban olajozottan menjenek a dolgok.

Őszinte, két irányú kommunikáció

Nálam a nyitott ajtó, nem csak egy duma. A munkatársaim bármikor felhívhatnak, s örömmel vitatom meg velük az ötleteiket épp úgy, mint a nehézségeiket.

Minden reggel lehetőség van a napi feladatokkal kapcsolatos elakadásokat előhozni, és egyszerűen nincs olyan dolog, amit ne lehetne nálunk csapaton belül megbeszélni. Tényleg!

Én gyűlölőm, ha valaki ül az asztalánál, és duzzog, ahelyett, hogy odajönne és azt mondaná, Te Ati, ez így nem jó, mit csináljunk, hogy jó legyen.

Szerencsére a csapat egyre jobban ráérez az őszinteség erejére, és remekül megbeszélnek mindent. Például legutóbb megállapodtunk, hogy a marketingesek nem röhécselnek hangosan az iroda közepén ötletelés, vagy kampánytervezés közben, vagy, ha röhécselni támad kedvük, kivonulnak a konyhába és ott szabad a vásár, nem zavarnak senkit.  

Eredményvállaló, elszámoltatható

Minden projekt/részfeladat 1 emberhez tartozik. Szigorúan.

Ez biztosítja, hogy az munkatársaim ne egymásra várjanak és valóban mindent elkövessenek, hogy a nekik kitűzött cél – vagy részcél – megvalósuljon. Az elakadások megvitatására a fent emlegetett napi meeting lehetőség remek teret ad.

Csapatjátékos

Hogyan tudják egy összetettebb projekt során a munkatársaim összehangolni a részfeladatokat?

Először is van 1 projektvezető, akinek az a felelőssége, hogy a különböző részterületeket összefogja.

Segít priorizálni, figyel a határidőkre, és támogatja, akinek épp elakadás van. És igen, ha én is be kell adjak valamit ahhoz, hogy adott projekt megvalósuljon: például csináljak meg egy videót, írjak alá egy szerződést, utaljak át Ildivel egy összeget, akkor a projekt vezetőnek felhatalmazása van, hogy engem is lekapjon a 10 körmömről, ha nem tartom a határidőt.

 A csapatunkban olyan emberek dolgoznak, akik szívesen adnak bele többet egy feladatba, ha épp az szükséges, hiszen tudják, hogy legközelebb számíthatnak a társukra, ha valamiért ők kerülnek erőforrás hiányba.

Extra mérföld attitűd

Ez a hozzáállás kapcsolódik a fentiekhez. Nálunk mindenki igyekszik apait anyait beleadni a feladatába, mert imádja, amit csinál.

Az unikum kompetenciáról már sokszor beszéltem neked, ez az, amikor a munkatársad azokkal a feladatokkal foglalkozhat, amiket igazán szeret, és amiből sikerélménye származik. Ha ezzel jól sáfárkodsz, magától fog újabb és újabb feladatokért nyúlni, hiszen kb. önjutalmazóvá válik a rendszer.

És, hogyan derítsd ki mi a munkatársadnak az a terület, amit igazán szeret? Egyszerű megoldást mondjak? Kérdezd meg!

Nálunk havi szinten mérjük, hogy a munkatársaink szeretik-e, amit csinálnak, és lenne-e olyan feladat, aminek még jobban örülnének. Nem, ez nem Disneyland, ez egy vállalkozás, de kiválóan működik.

Ezek az én cégem és az én csapatom értékei, és az én módszereim, amiket nyugodtan kipróbálhatsz a saját csapatoddal, vagy alakíthatsz ki olyanokat, amik hozzátok jobban passzolnak.

Hogy honnan jött az ötlet, és milyen egyéb taktikai megoldásokat alkalmazok, amik nálad is kiválóan működnének, ha bevezeted őket?

Kezedbe adom a megoldást!

Kicsit elhúzódó, de nagyon alapos előkészítés után június 11-én jelenik meg a Vedd a kezedbe a vállalkozásod című könyv.

Ha elsők között akarod kezedben tartani a könyvet, ami már több mint 60.000 kis és középvállalkozónak segített világszerte abban, hogy végre JÓL MŰKÖDŐ cége, több profitja és valóban pihentető szabadideje legyen, add le az előregisztrációd a könyvre, és nem csak neked postázzuk az elsők között, de egy ajándék bónuszt is kapsz a könyvből!

Ha pedig tetszettek a fenti tippek oszd meg ismerőseiddel is őket.

Ha pedig neked van tuti bevált módszered, írd meg ide kommentben, vagy küld el nekem üzenetben!

Jövő héten hozom a 4. vállalkozói mumust, ami miatt a mai magyar kisvállalkozások nem növekednek.

Tarts velem jövő héten is!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>