A csődtől újra a csúcsig 4. – Hogyan szerezz motivált munkatársakat?

Ez az egyik leggyakoribb kérdés, amit feltesznek nekem: hol szerzel ilyen motivált munkatársakat?

Mi a titkod? Hogy működik ilyen jól a csapatod?

Én is ilyet akarok, de egyszerűen nem találom a megfelelő embereket.

Jogos a felvetés, egy működő csapat, az egyik legnagyobb érték a vállalkozásodban.

Hogyan lesz neked is olyan csapatod, mint nekem?

Erről írok mai blogbejegyzésemben.

Az első és legfontosabb dolog, amire az elmúlt néhány évben rájöttem: nem elég tű pontosan tudni, meg is kell mutatni a világnak ki vagy valójában.

Én alapjában véve egy elég megosztó személyiség vagyok.

Felvállalom. Mert szerintem ez fontos.

Felvállalom a sikereimet, a kudarcaimat, a gyengeségeimet és azt a lelkesedést, amivel a célomat akarom megvalósítani.

Azt gondolom, kisvállalkozóként nagyon fontos, hogy ismerd saját magad, és már az elején tudjanak róla a munkatársaid kivel fognak együtt dolgozni, mégha nem is a közvetlen beosztottjaidat keresed.

Merthogy egy kisvállalkozásban átjön, nagyon is átjön a cégvezető személyisége, szenvedélye.

És itt jön a következő lépés.

A szenvedély, a Nagy Miért és a cég küldetése.

Hogy miért csinálod Te, és miért van a cég?

Kiknek, miben, hogyan akar segíteni?

Ezt feltétlenül meg kell érhetően és világosan fogalmaznod ahhoz, hogy olyan embereket találj, akik tényleg a Te szekeredet akarják tolni.

Mert amíg Te nem tudod, milyen a szekér, mit visz és hova megy, honnan tudná egy vadonatúj ember, aki csak most áll be melléd a szekér mögé?

Tudd, kiket akarsz!

Nem csak a szakmai képességek számítanak, bár a tapasztalat és a hozzáértés nagy érték.

De legalább olyan fontos, hogy a leendő munkatársad hozzáállása, személyisége passzoljon a tiédhez, és a csapatéhoz.

A kémia nem csak a szerelemben működik, de míg ott inkább misztérium, egy munkatárs kiválasztásnál lehet objektív mérőpontokat is betenni:

Mik azok a tulajdonságok, amik igazán számítanak a csapatodban?

Amik szinte mindenkiben közösek?

Nálunk ilyen a fejlődés iránti olthatatlan vágy, az elkötelezettség és az eredményorientáltság, amik nélkül a nálunk dolgozó emberek hamar túlterheltnek érezhetik magukat.

Írd meg, neked mi a listád ilyen tulajdonságokból!

Aztán állj át a másik oldalra! 

Mik azok, a tulajdonságok, viselkedés minták, amiktől feláll a szőr a hátadon?

Én például utálom, ha valaki, ahelyett, hogy jönne és elmondaná, hogy valami baja van velem, ül a sarokban és duzzog. A duzzogással pedig hergeli a többieket.

Írj ebből is listát!

Az előző bejegyzésben már írtam róla, milyen fontos az, hogy az emberek azt csinálják, amiben a legjobbak, amikben valóban örömüket lelik.

Mikor új embert keresel, tudd, milyen unikum kompetenciát vársz el tőle, hiszen nincs annál motiváltabb munkatárs, mint akinek kvázi a hobbijáért fizetnek.

Segítsd az embereidet a fejlődésben…

…de sose várj el tőlük olyasmit, amire nem képesek.

Ez  nehéz, és odafigyelést, közvetlen kapcsolatot igényel, amiben a vezetőid nagy segítségedre lehetnek, hiszen ők napi szintű kapcsolatban vannak a munkatársakkal, és mindent tudnak róluk.

És igen!

A vezetői csapat!

Borzasztó fontos, hogy, ha már egy szervezeted van, legyen vezetői csapatod minden stratégiailag fontos terület élén.

Ők azok, akik a Te meghosszabbított kezedként segítenek a rendszert működtetni, s akiket, ha kitartóan támogatsz a fejlődésben egyszer biztosítják számodra azt a vállalkozói nyugalmat és szabadságot, amire mindig is vágytál.

Ilyen embereket nem lehet csak úgy, kívülről szerezni.

Bence, a marketing vezetőnk már 7 éve dolgozik velem.

Legalul kezdte a ranglétrán, és a mai napig szívesen megfogja a dobozokat, ha pakolni kell egy rendezvény után.

Dóri, az irodavezetőnk bár nincs velünk 7 éve, miután bekerült a csapatba, szinte minden területet kipróbált.

Rugalmas, könnyen és gyorsan tanul, és minden helyzetben maximálisan lojális. Ez hatalmas jelentőségű.

Anikó tapasztalatából adódóan akár az első pillanattól lehetett volna vezető, de előtte úszott a mély vízben.

Megismerte az ügyfeleinket, a rendszereket, és szívósan végig élt olyan időszakot is a cégnél, ami másokat lehet elbizonytalanít. Nem Anikót, akinél precízebb, kiegyensúlyozottabb és vidámabb természetű ügyfélkapcsolatossal még nem találkoztam.

Röviden ezeket a lépések, amik segítettek, hogy nagyszerű csapatom legyen.

Olyanok, akiket bátran ott tudtam most például 3 hétre hagyni, mert tudom, hogy remekül végzik a munkájukat.

Ha tetszettek a tippek, próbáld ki őket Te is, a cikket pedig köszönöm, ha megosztod vállalkozó ismerőseiddel.

Ha Te is szeretnél ilyen önműködő és eredményes csapatot és egy JÓL MENŐ vállalkozást, itt az idő, hogy lépj!

Regisztrálj elő a KÖNYVre, amiből a fenti tippek nagy része származik, és ami nélkül ma nem lennék az az elégedett és szabad vállalkozó, aki vagyok!

 

Jövő héten jön a NAGY meglepetés!

Annyit már most elárulhatok belőle, hogy az 53-as szám és a könyvek nagy szerephez jutnak benne! Légy figyelmes, szerdán minden kiderül! 

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>