A milliódolláros kérdés vállalkozóknak: hogyan szerezz érdeklődőket?

Hogyan szerezzek új, fizetőképes, termékemre nyitott érdeklődőket?

Szinte minden második ember ezt kérdezi tőlem, kb. szó szerint.

Jó kérdés.

Ha belegondolsz ez az egyik alapkő, amire a vállalkozásod épül. Erről beszéltem a Marketing Akadémián a bejegyzésbe ágyazott videóban, és erről írok neked mai bejegyzésemben.

Szóval a kérdés ismét:

Hogyan szerezzek érdeklődőket?

Nézzük meg, hol akarod őket szerezni? Megmondom milyen eszközöket használhatsz:

Online?

  • Saját weboldal
  • Keresőoptimalizálás (SEO)
  • Hírlevél/eDM levél
  • Blog
  • Adwords (SEA)
  • Youtube, Facebook
  • Affiliate partnerek
  • Teszt/kérdőív
  • Letölthető hasznos anyagok (pl: eBook, checklist, lépésről-lépésre útmutató)

Offline?

  • Előadás
  • Viszonteladó
  • Kipróbálás
  • Konzultáció
  • Kiállítás és vásár
  • Könyv
  • Katalógus
  • DM levél, képeslap
  • PR cikk
  • Sajtóhirdetés

 

Jó sok, igaz?

Nem kell megijedned, mert nem kell mindet használni, vagy legalábbis nem azonnal.

De akkor melyiket?

A reklámzajt évről évre egyre nehezebb áttörni, így amikor kiválasztod mondjuk egy kampányod eszközeit, fontos, hogy legyen köztük olyan, amit más nem annyira használ.

Ha képes vagy kitűnni a tömegből, a konkurenciád, meg úgy általában a sok hirdetést az ügyfeleid nyakába zúdító cégek közül, már betetted a lábad az ajtón.

Nekem egyik nagy kedvencem – ha hosszabb ideje követsz már tudod – a képeslap.

Az emberek mit kapnak postán?

Igen! Számlaleveleket.

A sok számla közül, mind formában, mint kivitelben kitűnik egy képeslap.

És a képeslap ugye nem kér, hanem inkább ad. Megerősítést, ajándékot, jó hírt, örömet.

De mi kell ahhoz, hogy képeslapot tudj küldeni?

Bingó! A postacím.

De, hogy jutsz hozzá?

Hát pont úgy, ahogy az e-mail címéhez.

Ajánlasz valami hasznosat, aminek örülnek.

Nézz körül, mi az, amire az érdeklődőd vágyik, és amit te tudsz neki adni!

  • Egy sorvezetőt.
  • Egy listát, ami mindent tartalmaz, ami adott tevékenységhez kell.
  • Egy kalkulátort.
  • Egy tanulmányt.
  • Egy szórakoztató, hasznos appot.
  • Egy személyre szabott állapotfelmérést.
  • Egy árajánlatot.
  • Egy kupont.
  • Egy meglepetés ajándékot.
  • Egy könyvet.
  • Egy ingyenes videósorozatot.

 

És még sorolhatnám…

A lényeg, hogy valami izgalmas, hasznos dolgot, amiért akár pénzt is adna.

Mert az ingyen dolgot alapjában véve nem értékelik. Csak akkor, ha tudják, hogy ez igazából egy fizetős dolog, és ők most azzal, hogy jó időben, jó helyen vannak, épp jó üzletet csinálnak, hiszen megkapják ingyen…

Vagyis a címükért cserébe.

Ez a csali pszichológiája.

Néhány apró dolog kiegészítésül.

Ha videót adsz, ne gondolkodj órákban. Az embereknek nincs erre ideje. A FB-on a maximum 2 perces videók megtekintési aránya a legjobb. Az Instán viszont inkább az 1 perc alattiaké…most legalábbis ez így működik nálunk.

Ha választhatsz, hogy online vagy offline, akkor válaszd az offline-t, mert azzal jóval könnyebb átmenni a reklámzajon. Azonnal megjegyeznek, és könnyebb dolgod lesz, ha konkrét ajánlatot akarsz majd adni.

Igen, tudom, hogy itt még érdeklődőt szerzünk. Ez az illető még egy fillért sem hagyott nálad. Tehát egyelőre csak pénzbe kerül, és nem vesz.

Sajnos az a helyzet, hogy, ha hosszútávon elkötelezett, visszatérő, márkahű, nem az első jobb ajánlatra tovább álló vevőket akarsz, akkor az előbb adok, aztán kapok elvét érdemes alkalmaznod.

És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az igazán jó ügyfélélményhez jó ügyfélszolgálat elengedhetetlen.

Pénzbe kerül? Naná! De, ha befektetsz abba, hogy az ügyfeled a kapcsolatotok első pillanatától átélje a wow élményt – ez Magyarországon még mindig ritka – akkor nem kell az első vásárláskor az összes lehetséges profitot megtermeltetni vele, hiszen vissza fog jönni.

Először vetsz, aztán aratsz. Viszont, ha jól vetsz és gondozod a vetést, bőségesen fogsz aratni.

Én ebben hiszek, és működik.

Nekem, az amerikai mastermind csoport tagjaimnak és már több száz tanítványomnak is, akik magukévá tették a szív alapú marketing megközelítést.

Szív alapú marketing? Hogy jön össze a szív és a marketing?

Ha kíváncsi vagy rá, és használni akarod az erejét, szerezd be a Szív alapú marketing kisvállalkozóknak című könyvet. Most 15% kedvezménnyel adok neked rá a webshopban.

Ez egy lépésről lépésre útmutató, hogyan építs olyan érdeklődőszerző marketing rendszert, ami egy idő után szinte automatizálva szállítja hozzád a fizetőképes, visszatérő vevőket.

Igen, jól olvastad: fizetőképes, visszatérő vevők…

…és ez csak 1 a 40 saját kiadású könyvünk közül, amit most 15-35% kedvezménnyel adok neked 2019. április 8. éjfélig.

Ha több vevőt, motiváltabb munkatársakat, automatizált rendszereket akarsz, irány a webshop!

És még valami!

Írd be a naptáradba 2019. május 9-t, mert ezen a napon…de ez legyen meglepetés, amire 1 hónap múlva fény derül!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>