január 31

A piackutatás eredménye – amit senki nem oszt meg

Vevőszerző Marketing

0  hozzászólás

Kik az Imádok Vállalkozni Blogunk olvasói, milyen korosztály, hogyan szeretnek tanulni, mennyire tartják hasznosnak a blogunkat, mit szeretnek benne és milyen változtatásokat látnának szívesen?

Ez derült ki a nagy Blog Olvasói Felmérésünkből!

More...

Emlékeztek? A múlt heti blogbejegyzés a piackutatásról szólt, azt jártuk körbe, hogy miért érdemes csinálnod, milyen hasznos információkhoz juthatsz hozzá, és azt hogyan tudod felhasználni a terméked vagy szolgáltatásod fejlesztéséhez.

Majdnem 400 választ kaptunk, ami reprezentatívnak számít, amit most itt is hálásan köszönünk minden kitöltőnek. Köszönjük, hogy őszintén elmondtátok a véleményeteket, ami óriási tanulság és egyben lehetőség is a számunkra.

Sokféle piackutatás létezik, mi most arra voltunk kíváncsiak, kik olvassák a blogunkat, hogyan szeretnek tanulni, és mivel tudnánk fejleszteni a blogot, hogy még jobban nekik szóljon.

Azért osztjuk meg a kérdőív eredményét, tanulságait, hogy megmutassuk, miért nagyon fontos megkérdezni a vevőid véleményét. Sokan nem használják, mert vagy nem ismerik, vagy félnek a negatív kritikától. Persze ilyenkor kapunk mi is hideget meleget. De tudjátok melyik része a legértékesebb a számunkra?

Az a része, ahol a hiányosságokról, negatív kritikáról számolnak be. Persze néha rosszul esik, de ezt soha nem személyes sértésnek kell megélni, hanem ebből kell építkezni, ebből lehet tanulni, fejleszteni, még jobbá tenni.

Ha még sosem kérdezted meg a vevőidet, itt az alkalom.

De nézzük milyen kérdéseket tettünk fel és milyen válaszok érkeztek.


Az alábbiak közül, melyik jellemző rád?


Látható, hogy az olvasóink nagy többsége vállalkozó, a 27%-a nem az, ami jelenthet egyfajta érdeklődést, most még nem vállalkozók, de érdekli a téma, tervezi a vállalkozást, aki  mindenképpen célcsoport.


Életkori jellemzők


Ha jobban megnézzük az életkor megoszlását, láthatjuk, hogy legnagyobb számban (37%) a 36-45 éves korosztály az olvasónk, de közel hozzá 34% a 45-55 éves korosztály. Ez a két csoport adja a teljes olvasó bázis több mint 70%-át, és ha még hozzáadjuk a az 55 felettieket is, már a 86%-ot, vagyis túlnyomó többséget eléri. Érdemes megfigyelni a 16-25 éves korosztályt, akik másfél százalékkal képviseltetik mindössze magukat. Mit lehet ebből látni? Egyelőre a középiskolások és egyetemisták nem tartoznak az olvasóink közé, tehát a közeljövőben nem a nekik szóló írások fognak dominálni.


Melyik a kedvenc tanulási módod?


Ezt a kérdést azért tettük fel, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy olvasnak-e az emberek, vagy inkább hangfájlokat hallgatnak, videókat néznek? Ennek függvényében változtathatjuk meg, hogy milyen csatornákra tereljük át az „olvasóinkat”.


Ami egyből kiolvasható a válaszokból, az az hogy a válaszolók még mindig a legjobban olvasni és videót nézni szeretnek, valamivel kevesebben jelölték a személyes részvételt konferenciákon. Ami érdekes, hogy például a hanganyagokat mindössze 10% keresi. Az is kiderült, hogy vannak akik kombinálják ezeket a lehetőségeket, de sokszor hangulatfüggő, hogy éppen melyiket részesítik előnyben.


Miért jó ezt tudni? Kijelöli a jövőbeni csapásirányt. Mit kell meghagyni, mit lehet fejleszteni, melyik irányba nem érdemes több energiát fektetni.


Hallgatsz-e podcastokat?


A Podcastot, a válaszadók fele vagy egyáltalán nem használja, vagy még csak nem is hallott róla, a fennmaradó másik fele ugyanolyan arányban használja havonta, hetente, naponta viszont nagyon kevesen, a használók egy ötöde sem. Itt lehet azt mondani, hogy rendben, akkor nem erre fektetem a hangsúlyt, de azt is lehet mondani, hogy elkezdem ez irányba "edukálni" az olvasókat. 


Beleillesztem a blogokba mindig a videó hanganyagát külön is, és mint új szokást megtanítom nekik, hogy így is lehet hatékonyan tanulni.



Mennyire tartod hasznosnak az Imádok Vállalkozni Blog tartalmakat?


Nálunk 3-ast nem lehet adni, így az ötös skálán a 4-est és 5-öst a válaszadók 83 százaléka választotta. Tehát egyértelmű, hogy szükség van rá, amit a jövőben is folytatni érdemes, figyelembe véve néhány fejlesztési javaslatot.



A „Mit szeretsz benne a legjobban?” kérdésre rengeteg olyan válasz érkezett, ami megerősíti az értékeinket, a küldetésünket. Azon kívül, hogy természetesen nagyon örülünk a válaszoknak, itt érdemes megfigyelni azt a szóhasználatot, amivel éltek az olvasók. Milyen szavakat használnak? Hogy látnak bennünket, mi fontos nekik? Erre ráerősítve lehet a továbbiakban a kommunikációnkat erősíteni.


Az utolsó kérdés a fejlesztési javaslatok voltak. Rengeteg ötlet, kérés érkezett, ami számunkra hihetetlen nagy segítség, hiszen így tudunk olyan színvonalat elérni, hogy még többen olvassák az oldalunkat.


Sok mindent nem neked kell kitalálnod. Kérdezd meg a vevőidet mit szeretnének, mire vágynak. Kérdezd meg őket, hallgasd meg a válaszokat és használd fel az ötleteket a saját rendszered fejlesztésére.


Emlékszel, hogy amikor vásárolsz valahol, vagy szolgáltatást veszel igénybe, hányan nyúlnak utánad, hogy megkérdezzék a véleményedet? Tedd ezt te is.


Rengeteget járok az USÁ-ba tanulni, ahol engem mint vásárlót, rendszeresen megkérdeznek a véleményemről.


Mi az az 5 témakör, ami nélkül nem is álmodozhatsz az Önjáró Vállalkozásról?

INGYENES ONLINE TRÉNING
  • Hogyan lesz több PÉNZED? 40 Millióból a stabil, éves 270 millió forintig???! Hogyan értem el ezt a Pongor Publishing-al és miket használtam fel, hogy elérjem?
  • Hogyan érheted el GYORSABBAN, mint én? Te ne kövesd el, amiket én elkövettem! Nem szükséges 8-10 évig kísérletezned. Gyere állj gyorsítósávra!
  • Hogyan tartsd a FÓKUSZT? Mi az 5 fő terület, amire te is fókuszálj a megállíthatatlan növekedéshez?
  • Mik a SZEMÉLYRE SZABOTT javaslataim és hogyan kezdj neki? Mik legyenek az első lépéseid? Kérdezz-felelek lehetőséggel a tréning végéig!
  • A NAGY LELEPLEZÉS, ami a 2020-as év nagy durranása lesz. És ami segíteni fog Téged a megvalósításban, hogy kialakítsd az Önjáró Vállalkozásod alapjait és folyamatosan motivált légy!

Ha tetszett ez a blogbejegyzés, oszd meg ismerőseiddel, ha kérdésed van, akkor pedig írd ide hozzászólásban.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

A szerzőről:

Pongor-Juhász Attila

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

Hogyan lesz mégis 2020 a legjobb üzleti és magánéleti éved?

Ingyenes webinar: Tervezzük meg közösen május 25-én a külföldi + magyar szakértő vállalkozók segítségével! Online akciótervezés a program utáni 220 napra!

>