A vállalkozói jó(l)lét és a tavaszi NAGYtakarítás

Elérkezett a T betűs időszak. T mint Tavasz. És T mint Takarítás. Igen, ez itt az Imádok Vállalkozni blog, és igen a Takarításról fogunk beszélni. Nem, nem őrültem meg, bár az biztos, hogy őrülten utálok takarítani.

Hogy miért kell erről mégis beszélnünk? Kiderül mai bejegyzésemből.

Szóval én gyűlölők takarítani. Mosogatni azt igen. De felmosni, port törölni, rendet rakni. Jáj…

Az első hatástöbbszörözőim egyike egy takarítónő volt, mikor újra megengedhettem magamnak ezt a luxust, ami, ha jobban megnézzük nem is annyira luxus, de erről majd máskor.

Hogy jön ide a takarítás?

Nos, a képlet igen egyszerű.

Mit imádunk mi igazán vállalkozók?

Bingó!

Újdonság, újdonság, újdonság! És még egy kis újdonság!!!!

Megyünk előre, mint felfedező az őserdőben, és rácsodálkozunk, hogy juj, de jó kis listaépítési eszköz, hú, de jó ez a vevői elégedettségi mérő megoldás, wow, egy igazi marketing automatizációs rendszer…az meg ott egy kígyó! Hupsz!

Szóval megyünk előre, gyűjtögetjük a szerzeményeket, és egyszer csak mit veszünk észre?

Ja, igen.

Van egy csomó új eszközünk, megoldásunk, módszerünk, csak épp egyiket sem alkalmazzuk.

Mert a nagy újdonságvadászatban arra már nem maradt idő, hogy szépen leüljünk és beépítsük a szerzeményeinket a rendszerbe. Amik aztán kallódnak, és nem, hogy nem segítenek, de akadályozzák, hogy le tudjuk tenni a kávés, izé, teásbögrét valahova az íróasztalra.

De az igazi rendetlenségnek ez csak egy kis szelete.

Menjünk mélyebbre!

Amikor a 2. vállalkozói életembe belekezdtem, az 1. dolog, amit csináltam, hogy kimásszak a sokat emlegetett bányász béka popója alól, a rendrakás volt.

Biztos ismerősek a mindenfelé kallódó szerződések, számlák, teljesítési igazolások, szállító levelek, amik pont akkor nincsenek meg, amikor a NAV jól öltözött, szimpatikus munkatársa megjelenik az irodádban. Ennek kellemetlenségét gondolom nem kell ecsetelnem.

És hála a digitalizációnak, már nem csak az íróasztalodon, vagy az irodádban tudsz kuplerájt csinálni, hanem több giga, vagy akár terrabyte-nyi tárhelyterületen is.

Bár ebben igyekszünk a csapattal nagyon tudatosak lenni, a mai napig is esnek ki fura digitális csontvázak a vállalati mappastruktúrából, és el nem tudom képzelni, mi lenne, ha erre nem alakítottunk volna ki kb. 1 éve egy nagyon átlátható rendszert.

És akkor érkezzünk le a dolgok legaljára.

Ha a környezetedben rendetlenség van az nem egy állapot, hanem egy tünet.

Gondolom kapizsgálod már, hogy minek a tünete.

Annak, hogy a Te fejedben nincs rend.

Igen, igen, ide remekül illik a fejétől bűzlik a hal közhelye, ami rámutat arra, ha a fejedben nem teszel rendet, hiába teszel energiát a kupi időleges felszámolásra, az újra és újra visszatér.

Én, amikor belefogtam a fent emlegetett bányász béka alóli kikecmergős rendrakásba, a szerződések összevadászgatása mellett a fejemben is elkezdtem helyére tenni a dolgokat.

Elgondolkodtam arról, milyen akarok lenni 10 év múlva.

Milyen lesz az egészségem, a megjelenésem, az otthonom, a vállalkozásom, az autóm, és…

… és elkezdtem eszerint élni.

Pontos célok, megvalósítási akciótervvel, határidőkkel. Mint amikor beteszed a különböző papírjaidat azokba a szépen egymás mellé állított irattartó izékbe a polcon.

Minden a helyén van, és így tudom, mikor mihez nyúljak, mit kell tennem, merre tart az életem.

Tudod, mit ad az, hogy kidobtam az összes felesleges holmit a fejemből, az otthonomból, az irodából, és pontosan tudom, hogy mi az, amit be akarok engedni oda?

Nyugalmat.

A kollegáim poénkodtak múltkor, hogy, ha nem csinálok meg egy feladatot, kiteszik a 10 évvel ezelőtti videómat FB hirdetésbe.

Igen. Sokat változtam. Én és a környezetem egyértelműen úgy látjuk, előnyömre.

Jól érzem magam a bőrömben, van szabadidőm a családomra barátaimra, nem aggódom a bevételeim miatt, tudom, mit fogok csinálni 5-10-25 év múlva.

És ez mind annak is köszönhető, hogy megteremtettem a rendet. Belül és kívül.

Most pedig Te jössz!

Ha úgy érzed, nem tetszik, amit a tükörben, a bankszámládon vagy magad körül látsz, ha változtatni akarsz az életeden vállalkozóként, szülőként, társként, gyere, csináljuk meg a Te NAGYtakarításod!

Egy olyan egyszerű, mégis fontos gyakorlatot csinálunk most meg, amit az Elit Coachingosaimmal szoktam a program legelején, és ami minden fejlődés alapja.

Vegyél elő papírt és tollat!

Írd össze azokat a dolgokat, amikben most nincs rend körülötted! Gyerünk, gondold át, írd le!

Céges szerződések, számlák, a fájlok a gépeden, szervereken, jegyzeteid a teendőidről, új ötletekről, fotók a telefonodon… mik azok a területek, ahol besöpörtél dolgokat szőnyeg alá?

Mi újság a gardróboddal, az irodáddal, a garázsban?

Aztán menjünk tovább?

Mi a helyzet a pénzügyeiddel, bankszámlák, biztosítások?

Van-e végrendeleted?

Kinek tartozol valamivel, hogyan adod vissza?

Hol vannak a fontos dokumentumaid, bizonyítványok, útlevél, bármi, ami kellhet?

Írd össze!

Mérd fel a kupit!

Nézd meg!

És ha megvan minden, kezd el eltakarítani.

Nem egyszerre! Nem, nem, nem! Lépésenként, beosztva, kitartással!

Minden nap egy kicsit!

És egyszer csak eltűnik a kupihegy.

Érezni fogod a változást nagyon!

De fontos! Ha elkezdted a rendrakást, törekedj rá, hogy ne legyenek új kupihegyek, jó?

Ebben egy plusz segítség a fenti gyakorlat mellé!

2 perc.

Hamarosan küldök neked egy levelet a személyes linkeddel, amiben megkérlek, válaszd ki,  melyik a legjellemzőbb a mostani vállalkozásodra az 5 lehetőség közül. Onnantól csak olyan tudásanyagokat küldök neked, amit most fel is tudsz használni a vállalkozásod hatékonyabbá tételéhez!

Kattint, add meg, és küldök neked  egy extra BÓNUSZ tanítást, ami nem csak a rendrakásban de a hosszútávú eredményességed elérésében is nagy segítség lesz!

Köszönöm, hogy elolvastad!

Örülök, ha megosztod ismerőseiddel, illetve, ha megírod kommentben, neked melyik az a terület, ahol a leginkább rendet akarsz rakni!  

 

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>