A vevőszerzés 1. számú szabálya

Vevőszerzés. Örökzöld téma.

Kb. 1 hétig tudnék róla egyfolytában beszélni, sőt… amennyi sztori felhalmozódott a témában az elmúlt években a tanítványaimnak köszönhetően, lenne az 2 hét is.

Mivel tavasszal a síkölcsönzőkön és koripályákon kívül nagyjából minden biznisz fellendül, gondoltam, az elkövetkező időszakban ehhez a témához köthető tanításokat osztok meg veled. Így még többet tudsz kihozni a rövidülő szoknyák és a kinyíló pénztárcák időszakából.

Kezdjük is el, a vevőszerzés 1. íratlan – oké, most leírom – szabályával.

Ha voltál a tavalyi Jamborre rendezvényünkön, biztos láttad a munkatársaim pólóján a feliratot:

A szolgálat megelőzi az értékesítést!

Ez a mottóm.

Hiszek benne, hogy befektetés nélkül nincs nyereség, és itt nem a tárgyi eszközökre gondolok elsősorban…bár azok is nagyon fontosak.

Ha már szóba kerültek a sztorik, elmesélem neked Adriennét, ami remekül megmutatja, mit érhetsz el azzal, ha először adsz.  

Aki Imádja a kutyákat

Adrienn imádja a kutyákat, és a csodás, vörös, magassarkú cipőket.

Vállalkozása az előbbiekkel, vagyis a kutyusok számára készülő luxusbútorok gyártásával és forgalmazásával foglalkozik.

Tavaly novemberben az egyik budapesti bevásárlóközpont rendezvényére készült.

Nagyon izgatott volt, mert, bár van fizikai boltja is a webshopja (allatbutor.hu) mellett, mindig nagy élmény, ha személyesen is találkozhat a vásárlóival.

Emlékszem, mennyit ötletelt rajta, hogyan lephetné meg az ügyfeleket valamivel, ami nem egy tucat dolog, hanem valami igazán személyre szabott holmi…

Végül azt találta ki, hogy az első 40 gazdi, aki posztolja az eseménynél a kutyusa fotóját, egy a képpel készített hűtőmágnest kap.

Ha van kutyád, biztos tudod, mekkora eszmei értékkel bír egy ilyen tárgy.

És Adrienn itt  nem állt meg!

Akik az eseményre eljöttek a hűtőmágnesért még több apró ajándékot, például jutalomfalat mintát kaptak, a kutyusok pedig, míg a gazdi beszélgetett, kipróbálhatták a bútorokat.

A hatás pedig nem maradt el!

Adrienn nem csak 42 lelkes érdeklődőt szerzett az ötletével (végül 45 hűtőmágnest készített), de ebből 38-an azonnali vásárlót is, akikből azóta többen visszajáró vevők lettek.

És akkor még a járókelőknek osztogatott csont alakú mézeskalácsról nem is beszéltem.

Fenti sztoriból jól láthatod, hogy a 21. századi vevőszerzés első és most már hivatalosan is leírt szabálya:

A szolgálat megelőzi az értékesítést.

Vagyis előbb adsz, aztán kapsz.

Én maximálisan hiszek ebben, ezért is érhetsz el nálam annyi ingyenesen letölthető anyagot, 1 Ft-os könyvet, videótréninget és miegymást.

Most lehet elsőre azt gondolod, ez nálad nem működik, mert te…

…igen, tudom. A Te vállalkozásod egyedi.

Mégis megkérlek arra, szentelj 10 percet most annak, hogy átgondolod, mi az a dolog, ami olyan nagy eszmei értékkel bír a vásárlóid szemében, mint Adriennéknél a kedvenc képével ellátott hűtőmágnes, vagy nálam egy eBook amiben a hatékony vevőszerzés 10 legjobb gyakorlati trükkjét mutatom meg?

  • 10 perc!
  • Toll és papír!
  • Írd le az ötleteidet!
  • A hajmeresztőeket is, bátran!
  • A lényeg! Bírjon értékkel az ügyfelednek!

Mi lehet az?

Egy tanulmány? Egy kóstolóminta a termékedből? Egy használati utasítás? Egy különleges gyakorlatsor videója? Egy ingyenes konzultációs lehetőség? Egy egyhetes próbaidőszak? Egy kupon? Egy állapotfelmérés? Egy…

Nos?

Szánj rá 10 percet, írd le!

Ha pedig megvan, válaszd ki a 3 kedvencedet és gondold át, hol, mikor, mihez, milyen célokkal fogod használni.

Erre szánj újabb 10 percet!

Ha megvan, kérlek, az 1. kedvencedet oszd meg velem kommentben, vagy, ha szupertitkos válasz e-mailbe is jöhet!

Kíváncsian várom az ötleteket, amihez köszönöm, ha azt is megírod, milyen bizniszed vagy!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg vállalkozó ismerőseiddel!

És, ha akarsz újabb vevőszerzéssel kapcsolatos ötleteket, légy figyelmes, mert május 9-én hozok neked valamit, ami… de ez ma még meglepetés!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>