Mi az első számú oka annak, hogy nem élvezed a vállalkozásod?

Ez itt egy külön kiadás a közel 1 méteres hóval borított Salt Lake City melletti, Park Cityből, Utah Államból.

Jeff Walker Platinum Plus Mastermind programján vagyok, ahol egy olyan kérdés került terítékre a csoporttársaimmal, amiről nagyon kevés szó esik, pedig fontos lenne róla beszélni.

Miért nem élvezzük a vállalkozásunkat?

Egy tucatnyi remek emberrel dolgozunk itt a 2019-es évünkön. Nagy részük vérbeli internetes vállalkozó, akik rengeteg hasznos tanítást juttatnak el az ügyfeleikhez. Sokan dollár milliókat keresnek közülük. Mondhatnánk sikeresek, és mindenük megvan.

Mégis, közülük is sokan érzik úgy, hogy néha akármennyire is jól fut a szekér, valahogy mégsem élvezik, amit csinálnak.

Veled is biztos előfordul ez – remélhetőleg nem túl gyakran.

Gondolkodtál már rajta, hogy mi ennek az oka?

Ha nem, most egy picit állj meg az olvasásban, és gondold át kérlek!

A megoldás

Nálunk az lett a konklúzió, hogy a leggyakoribb ok, amiért nem élvezzük a vállalkozásunkat: mi magunk vagyunk.

Szuper, Attila, mondod, akkor most rúgjam ki magam?

Természetesen nem! A probléma adott, és a megoldás is az. Kicsit olyan, mint az életmódváltás. Tudod, te, hogy mit kéne tenned, csak nehéz rávenni magad, hogy megvalósítsd.

Nélkülem összedől a…

Rendszeresen készítek a tanítványaim között felmérést, és köztük is nagyon magas számban jön hasonló válasz. Azért nem élvezik a vállalkozást, mert mindent ők csinálnak.

Folyamatos a tűzoltás.

Mindenen rajta kell tartaniuk a kezüket, különben…

Na, különben mi lesz?

Nem, nem dől össze a cég!

Hidd el, kipróbáltam.

Kellj fel, és hagyd, hogy önjáró legyen

2012 óta keresem az utat, hogyan juthatok el oda, hogy ne minden tőlem függjön. Nehéz elengedni feladatokat, amiket megszokásból csinálsz, vagy azért, mert nincs rá embered, hogy átadd.

De muszáj!

Mert, ha nem adod át, sosem fogod élvezni, mert mindig ott lesz a kényszer, hogy a nem szeretem feladatokat is megcsináld.

És, ha az ember valamit kényszerűségből csinál, azt ritkán élvezi ugyebár.

De mit is adj át?

Vegyél elő egy papírt és egy tollat!

Megvan?

Remek!

Most írj le 5 dolgot, amit imádsz csinálni a vállalkozásodban.

Ha ez megvan, húzz egy vonalat, és írd le az 5 dolgot, amit utálsz csinálni.

Szuper!

Akkor most kezdj el azon gondolkodni, kik azok, akiknek a nem szeretem dolgokat átadhatod.

Lehetnek ezek:

  1. a munkatársaid, ha pedig nincsenek ilyen munkatársaid, nézz utána, nem lehetne-e kiszervezni
  2. egy külsős szakértőnek,
  3. vagy megbízni vele egy diákmunkást,
  4. egy virtuális asszisztenst,
  5. esetleg éppen a gimnazista fiadat?

Tudom hihetetlen, de vannak olyan emberek, akik pont azt imádják csinálni, amit Te utálsz!

Anikó nálunk például zseniális a szerződéskezelésben…én…hát maradjunk annyiban, hogy amióta ő foglalkozik ezzel, nem szorul össze a gyomrom, ha meghallom a szót: szerződés.

Ennyi lenne az egész?

Nos, igen. A legnagyszerűbb megoldások általában pofon egyszerűek. Nem a megtalálásuk szokott a nagy kihívás lenni, hanem a megvalósításuk.

Légy elszánt és kitartó! Ne a kifogást keresd, hanem a megoldásokat!

És, ha valóban olyan vállalkozást szeretnél, ami nélküled is képes működni – ezzel biztosítva neked az idő, a pénz és a lehetőségek szabadságát – akkor vágj bele már ma ezzel a gyakorlattal!

Alapozd meg az önjáró vállalkozásod!

Hamarosan újabb friss tanításokkal jelentkezem a témában, hiszen ez az év az önjáró vállalkozásé a Pongor Publishing-nél.

Ha érdekel a téma, és el akarod készíteni a saját önjáró vállalkozásod komplett, gyakorlati lépéseken alapuló tervrajzát, akkor mindenképp köztünk a helyed az Önjáró Vállalkozás Edzőtáborban, amiről bővebben itt olvashatsz!

Várunk!

Ha tetszett a bejegyzés, add tovább!

Ha ötleted, véleményed, kérdésed van, tedd fel itt kommentben, vagy a FB-on, az Imádok Vállalkozni közösségben!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>