FHL 2020 Amerikából: hogyan tűnj ki a tömegből?

Rendszeresen képzem magam, ott ahol sokkal előrébb járnak mint mi. Mit tanultam Amerikában Russel Brunsontól, aki az értékesítési tölcsérek specialistája? Erről mesélek neked.

More...

Mosolygós napot kívánok Neked! Ez itt az Imádok Vállalkozni Blog, annak is egy spéci, podcast típusú hanganyag kiadása!

Szeretnék Neked beszámolni: múlt héten újra a Star Wars, a Csillagok háborúja földjén voltam az Egyesült Államokban, mégpedig Nashville városában, ahol részt vettem, életemben először, egy ötezer fős online marketing konferencián, amely a Russell Brunson fémjelezte csoporthoz tartozik, ez pedig a Funnel Hacking Live.

Évek óta kísérem figyelemmel Russel Brunson munkásságát és tanulok tőle. Az igazi zsenialitása ennek a fiatalembernek, hogy az értékesítési tölcsérek specialistája. Fú… – kérdezheted: Mit is jelent ez?

Nézzük csak! Az értékesítési tölcsér az, ahogyan egy online digitális felületen az érdeklődőt akármilyen Facebook-hirdetésből, Google Adwordsből, vagy bármilyen offline hirdetésből eljuttatod a honlapodra, ahol bejelentkezik, tehát valamilyen módon el tudod tőle kérni az e-mail címét vagy a keresztnevét, majd szépen végig vezeted őt egy előre megtervezett tölcséren!

  • A nagy, általános publikumból először érdeklődővé konvertálod őt, azzal, hogy bevonzod a világodba.
  • Utána letölt valamilyen anyagot, ezáltal megadja az e-mail címét.
  • Majd te szépen lassan, szisztematikusan ápolod vele a kapcsolatot, egészen addig, amíg vevővé nem válik.

Mondhatod, hogy Attila, figyelj ide, de én nem online bizniszben vagyok… Na, most kapaszkodj meg! Nekem ez óriási felismerés volt! Én már évek óta tudom, hogy ez nagyon jól működik a nem online bizniszek esetében – ez akár lehet egy étterem, kozmetikus, fodrász, fogorvos, vagy bármilyen más szolgáltatást nyújtó biznisz.

Ma, az őrült kommunikációs zajban, amelyben élünk, alapvetően a Facebook, az Instagram vagy bármilyen más közösségi média az, ahol a legkönnyebben utol lehet érni az érdeklődőinket. Azt mondtam: a legkönnyebben. Ugyanakkor benne van az is, hogy óriási a konkurencia zaj. Tehát: szükséges kitűnnünk!

Éppen ezért a mai tanításom erről fog szólni: hogy

Hogyan tudsz kitűnni az óriási tömegű marketing kommunikációs zajból!

Én azt gondolom, hogy Magyarországon óriásit fejlődött az online marketing az elmúlt 10-15 évben, de mégis: látván azt a világot, amit a konferencián megtapasztaltam, és azt, ahogy ők kezelik és értik ezt, azt kell, hogy mondjam: VAN HOVA FEJLŐDNI! De, ez jó, mert látjuk, hova fejlődhetünk, mert ők mutatják nekünk az utat. Ők, akik jóval előrébb járnak, mint mi.

Na, de nézzük csak, mit akarok ma tanítani Neked! Hogy hogyan tudsz kitűnni a tömegből!

Ennek a kulcsa A SZTORID, A TÖRTÉNETED különlegessége. Talán hallottad már azt a mondást: 

az a vállalkozás lesz a győztes, amely a legtöbb pénzt tudja vevőszerzésre elkölteni!

Hát igen, de milyen vevőszerzésre? Fontos különbséget tenni, mert van a

  • sima tranzakciós biznisz – azaz megveszik a terméket, és huss
  • és az, hogy kialakítasz a vevőddel egy hosszútávú kapcsolatot.

És van itt valami, amit nagyon fontos, hogy memorizálj: az első vásárlás lehet, hogy nem lesz nyereséges. De! Egy vevőt vettél, akinek, ha megtervezed az életútját, akkor tudod, hogy az első vásárlás után milyen további hozzáadott értékű ajánlatokat fogsz tudni prezentálni neki, amiből ő vásárol és a végén nálad marad.

Mert tudod: egy új vevő megszerzése sokkal több idő és költség, mint egy már meglévő vevőnek való értékesítés!

Azt gondolom, mi emberek ki vagyunk éhezve a mesékre. Ha megnézed a híradásokat, azok is sztoriba vannak ágyazva, amikbe bele tudsz vonzódni érzelmileg. A nagy kérdés pedig az: hogyan tudod a történeteket a saját bizniszed, szolgáltatásod pozicionálása során felhasználni?

Nagyon fontos, hogy figyelj arra, milyen típusú történeteket tudsz megosztani.

  • Az egyik a Te saját történeted, megélt tapasztalatod vagy a vevőid tapasztalatai.
  • A másik pedig a megszerzett tudáselemek.

Kell egy jó sztori, ami leköti az embereket!

Biztosan Te is tapasztaltad már, hogy ott ragadsz egy oldalon, ha a címek, a sztorik, a hívókérdések megfognak Téged. Te is ki tudod ezt alakítani! Miről tudsz beszélni? – kérdezheted tőlem. Azt mondom: mesélj magadról! Az élményeidről, a kalandjaidról, a bukásaidról.

Én mindig ezt teszem, de én azt is elmondom, hogy mik azok az értékek, amelyek mellett kiállok, amikben hiszek.

  • Hiszem azt, hogy Magyarországon is lehet igazán sikeres vállalkozást önerőből felépíteni és sikeresen működtetni.
  • Hiszek abban, hogy ami nekem az álmom, hogy Időmilliomos Vállalkozóként éljek, azt más magyar vállalkozók is meg tudják tenni.

Gondold meg: azért vállalkoztunk, hogy szabadok legyünk, hogy azt tegyük, amit akarunk, amikor akarjuk, azokkal, akikkel akarjuk. Ez mind leírja, milyen az Időmilliomos Vállalkozó.

De kérdezheted: miről beszélj még? A tapasztalataidról, a vágyaidról, a sikereidről! De beszélj a kudarcaidról, a kétségeidről is. Sőt, ha van egy hobbid, azt is sztorivá tudod alakítani, amire az emberek figyelni fognak, így ki tudsz tűnni a tömegből!

Nagyon fontos, hogy ne csak a cuccot kommunikáld a vevőid felé, hanem hogy tudd azt az érdekességet adni magadból, amiért érdemes rád figyelni. És meglátod: figyelni fognak rád.

A sztori nélkül viszont senki nem fogja megvenni a termékedet, a szolgáltatásod!

De nagyon fontosak az esettanulmányok, vagy közösségi bizonyítékok is. Mit is jelent ez? Elmondom Neked! Ha a termékednek már vannak sikeres felhasználói, akkor gyűjts tőlük felhasználói véleményt, akár képpel vagy videós formában, és ezt tedd közzé. Nagyon fontos még, hogy el tudd mondani a saját eredettörténeted. Honnan indultál? Hol voltak a nagy áttörések az életedben? Mik voltak a legnagyobb bukásaid, sikereid? Kik a top szakértők a Te üzleti világodban, akiknek a sztorija tudja vonzani az érdeklődőket? De figyeld a napi politikát és bulvárt is, mert lehet, hogy olyat látsz, amire tudsz reagálni!

Van egy elterjedt mondás: a nagy pénz a nagy listában van. De én pontosítanék: nem a lista méretében van a nagy pénz, hanem a listáddal kialakított kapcsolattartásban. Sokan elfelejtik ezt, bevetik a csalijaikat és megszerzik a vevőt, de ha nem vásárolnak, akkor elfelejtik őket. Azt mondom neked: légy olyan marketinges, aki hosszútávon gondolkozik!

Összefoglalom neked, mit hoztam Nashville-ből!

Ma az online marketing világcsúcsát éljük. Mindenre van lehetőségünk. De mindenki másnak is! A fontos az, hogy ki tudj tűnni! Megsúgom Neked a titkot: azt a márkát, brandet, ami a Tiéd, sztorikkal, érzelmekkel kommunikáld, mert arra fog a közönséged rákapni, rárezonálni.

Ne felejtsd el soha: nekünk az a legfontosabb, hogy ha megszereztünk egy vevőt, újra értékesítsünk a számára és elvezessük a tölcsér csúcsáig, ahol egy olyan rajongóklub van, akik hirdetik a termékünket, szolgáltatásunkat és örömmel adják tovább a nevünket!

Letöltés és meghallgatás

Ha szeretnéd a blogot nyomtatott formában (.pdf) olvasni, vagy csak a hangfájlt meghallgatni, alábbi elérhetőségeken megteheted.

Hallgass minket
 Podcast 
Elolvasom inkább
PDF fájlt kérek

>> Kattints ide és töltsd le a blogot .pdf formátumban


Írd meg kommentben, hogy tetszett a cikk, vagy azt is, ha maradtak benned kérdések a témával kapcsolatban.

Köszönöm, ha a bejegyzést megosztod vállalkozó ismerőseiddel.

Kíváncsi vagy arra, hogyan értem el a Pongor Publishing-al
40 millióból a stabil, éves 270 millióig?

Miket használtam fel, hogy eljussak idáig? Hogyan találtam meg a megfelelő segítőket? Hogyan tartottam meg a fókuszt és a lelkesedést? Hogyan tudok folyamatosan növekedni?

Gyere, vegyél részt a 2020.02.20-án, délelőtt 9-kor induló Ingyenes Online Tréningen, és elmondom Neked, mitől működik és mitől nem működik.

Regisztrálj az oldalon még ma, induljunk el együtt a megvalósítás felé vezető úton!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>