Ha árversenyben vagy, akkor ne hallgasd meg ezt a blogot!

Sokan felteszik nekem a kérdést, hogyan tűnjenek ki a tömegből, amikor az a termék vagy szolgáltatás, amit ők nyújtanak, rengeteg van már a piacon?

Hogy lehetséges az, hogy ugyanazt a terméket, mások akár háromszoros áron is el tudják adni?

Mi az a lehetőség, lehetséges megoldás, amivel elkerülheted, hogy árat kelljen csökkentened, vagy belehajszolnod magad egy őrült árversenybe?

More...

Hogyan lépj ki az árversenyből, ha a terméked vagy szolgáltatásod 12 - 1 tucat, azaz könnyen összehasonlítható?

Mosolygós napot neked, Pongor-Juhász Attila vagyok, ez itt az Imádok Vállalkozni egy újabb blogkiadása.

Nagyon sok olyan tanítványom van vállalkozói körben idehaza Magyarországon, akik arról panaszkodnak, hogy igazából a konkurenciaharcban nincs más fegyverük, mint az árcsökkentés vagy a különféle ár akciók, árkedvezmények.

Nagyon sok olyan tanítványom van, akik között van fogorvos, vagy könyvelő, ahol ugyanazt a szolgáltatást, terméket tudják kínálni sokan. Képzeld el, könyvelőbő pl. hetvenhétezer van Magyarországon. Mindenki ugyanazt tudja, ugyanarról szól a papírja.

De mégis, hogyan tudsz kitűnni ebből az egész árversenyből, és egy olyan státuszt megalapítani, ami csak a tied és nincs mód alkudni?

Van egy kérdésem hozzád.

Ha megállapítanának nálad, vagy egy szerettednél mondjuk egy szívbillentyű zavart, egy ilyen betegséget, akkor a körzeti orvoshoz mész kezeltetni magad vagy egy szívspecialistához?

Ugye te is a második lehetőséget választottad? A szívspecialistát!

Miért megyünk egy szakértőhöz, egy specialistához, ha egy konkrét tudatos, problémánk, nehézségünk, bajunk van?

Nagyon egyszerű a válasz, mert őróla tudjuk, elhisszük, hogy sokkal inkább tud testre szabott, speciális megoldást nyújtani, mint egy generalista, mint egy általános szakorvos, vagy könyvelő, vagy bármilyen fogorvos. Akinek nincs más fegyvere, mint valóban az árcsökkentés és árkedvezmény adása.

Jó pár tanítványom megfogadta már a tanácsomat, többek között van olyan könyvelőnk, aki úgy tudott kilépni az ár versenyből, hogy magát egy szakértővé pozícionálta.

Még egyszer elmondom, szakértővé pozícionálta magát.

Írt egy könyvet arról a témáról, ami az ő célközönségét leginkább aggasztja, leginkább gondot okoz nekik.

Ez a hölgy tudta magáról, - akiről szó van-, hogy az ő ideális ügyfelei minimum 100 M Ft nettó árbevételű cégek. Tudta azt, hogy ezek a méretű cégek, vállalkozók milyen gondokkal, nehézségekkel küszködnek. Megírta a szakértői könyvét és elkezdte a könyvet reklámozni. A könyv építette fel őt, mint szakértőt. Készített egy blog sorozatot, egy tanító sorozatot, ahol azokra a problémákra, kérdésekre ad választ rendszeresen, amely a célközönségét foglalkoztatja. Egy olyan felületet alakított ki a honlapján, ahol be lehet hozzá jelentkezni. Tőle kérnek konzultációt azok, akiket korábban már korábban edukált, a bizalmukat elnyerte. A következő lépés, amikor bekérik tőle az árajánlatot, akkor egy csomó információt kér be tőlük pl. cégméret, alkalmazottak száma stb. Ezt követően pedig ez a hölgy választja meg, hogy ki az, akivel igazán elkezd személyesen konzultálni és ennek a konzultatív eladásnak a végén tesz egy ajánlatot. Akik idáig eljutnak, 10ből 8 nem alkudozik, aki pedig megpróbálja, nincs alku, mert szakértőnek építette fel magát.

Kérdezheted, hogy miért állok itt az IKEA előtt. Az IKEA egy multi cég, a világ minden országában jelen van, és itt is vannak árkedvezmények. Igen, csakhogy gondold végig az egész IKEA üzletpolitikáját. Az IKEÁban minden, ami egy otthonhoz, egy lakáshoz szükségeltetik, megtalálható. Elmehetsz te nagyon sok egyéb bútorkereskedelmi boltba, rengeteg van, de azt a választék szortimentet, azt csak itt találod meg, jó áron, jó minőségben. Ráadásul egy csomó praktikus dolgot is beépített az IKEA, többek között a lapra szerelhetőséget. Tudod jól, biztos hogy te is és valamely családtagod, férjed, feleséged, barátaid, álltak már neki IKEA bútort összeszerelni. Olyan, mint egy LEGO a felnőtteknek. Az IKEA specialista azon a területén, de képzeld el nem csak Magyarországon, Európában, de az amerikai barátaim is imádják, és alig várják, hogy egy-egy újabb városban jelenjen meg az IKEA, mert tudják, hogy mit tud nekik adni.

AZ IKEA specialista, szakértő egy területen, tehát oda megyünk. Igen, megnézzük az akciókat, megnézzük a lehetőségeket, de alapvetően itt sincs alku.

Tehát hogyan tudsz kilépni a 12 egy tucat terméked okozta ár versenyből?

Úgy, hogy kialakítod a magad területén hogyan tudsz te specialista lenni, hogyan tudsz az „ikeája” lenni a te szakterületednek, amelynek köszönhetően hozzád fognak fordulni, mert tudják, hogy te vagy nekik a tuti biztos testre szabott megoldás.

Ha tetszett ez a blog videó, akkor küldd tovább a tanítást más vállalkozó barátaidnak, és tudd, lehetséges Magyarországon, hogy szakértővé válj a saját területeden.

Letöltés és meghallgatás

Ha szeretnéd a blogot nyomtatott formában (.pdf) olvasni, vagy csak a hangfájlt meghallgatni, alábbi elérhetőségeken megteheted.

Hallgass minket
 Podcast 
Elolvasom inkább
PDF fájlt kérek

>> Kattints ide és töltsd le a blogot .pdf formátumban


Írd meg kommentben, hogy tetszett a cikk, vagy azt is, ha maradtak benned kérdések a témával kapcsolatban.

Köszönöm, ha a bejegyzést megosztod vállalkozó ismerőseiddel.

Nagyon fontos, hogy készülj szeptember 23-ra, mert egy különleges webinárral készülök, amelyben még többet tanítok meg ezekből a taktikákból és stratégiákból.

Hamarosan, újra kinyitja kapuit a IV. PJA MARKETING AKADÉMIA (október 16-18.) - ahol nemcsak résztvevőként lehetsz jelen, de kiállítóként is megismerheted a tanulni vágyó vállalkozókat. Ez a te kedvezményes kiállítói ajánlatod, amit szeptember 25-ig foglalhatsz le.

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>