augusztus 27

Hallottad már a legnagyobb bukásunk történetét?

Vevőszerző Marketing

0  hozzászólás

Előfordult már, hogy rengeteget készültél egy kampányra, ellenállhatatlannak érezted az ajánlatodat, a kampányt is jól összeraktad… mégsem sikerült úgy az értékesítés, ahogy akartad?

Nos, velünk is. Elmesélem Neked a legnagyobb ilyen bukásunk történetét, és ami még fontosabb: hogy mit tanulhatsz az esetünkből!

More...

2015-ben megálmodtuk a „3% Klubot”, egy marketinges tréningprogramot vállalkozóknak. Mindent részletesen megterveztünk, kitaláltuk, hogy mit akarunk adni a jelentkezőknek, megvolt az ellenállhatatlan ajánlat minden eleme.

Legalábbis szerintünk.

Ugyanis a kampány végeztével a kb. 300 megcélzott vállalkozóból összesen 7 (HÉT) jelentkezőnk lett…

Mit csináltunk rosszul?

Figyeld meg a történetben használt szavakat: megálmodtuk, kitaláltuk… Igen, mi úgy gondoltuk, hogy kitaláltuk, mire van szüksége a célközönségünknek… csak épp elfelejtettük megkérdezni őket, igazunk van-e!

Ebből tanulva végeztünk egy alapos piackutatást, újrafogalmaztuk az ideális vevőnket, az avatarunkat, és 2016-ban újra nekifutottunk a dolognak. Természetesen ekkor már a leendő vevőink szóhasználatát, fájdalmait, vágyait figyelembe véve. Az immár Marketing Gyorsítósávnak nevezett program végül 120 fővel indult el!

Egész más eredmény, ugye?


Elengedhetetlen, hogy ismerd a vevőidet!

Ha a terméked adott, akkor mielőtt bármilyen kampányt elindítasz, szükséges meghatároznod a termék ideális vevőjét, hiszen az ő személye határozza meg, hogyan és hol kommunikálj a siker érdekében.


1. Demográfiai meghatározás

Ki ő általában? Férfi vagy nő? Milyen korú? Merrefelé él? Fontos, hogy mit dolgozik, hogy van-e családja, végzettsége, háziállata, stb.? Törekedj arra, hogy minél pontosabban meghatározd ezeket a „kemény” jellemzőket, hiszen ez alaposan megkönnyíti a hatékony kommunikáció megtervezését.


2. Pszichográfiai meghatározás

Mik a félelmei, milyen problémái vannak? Mi az, ami miatt nem tud elaludni éjszakánként? Milyen vágyai vannak, mi az az átalakulás, ami boldoggá tenné?


Mássz be a fejébe, és szedd össze, mi mozgatja, mi befolyásolja a döntésben az ideális vevődet, és már meg is lesz a megfelelő üzenet a kampányodhoz!


3. Hol éred el?

Ha az első két szempontot alaposan megnézted, már lesz egy képed arról, hol érheted el a leendő vevődet. Online vagy offline kommunikálhat inkább? Közösségi oldalakon vagy szakmai fórumokon aktív? Esetleg újságban érdemes hirdetned?


+1. Hogyan kommunikál?

Ha elég pontosan körülírtad magadnak az ideális vevődet, vizualizáltad, elképzelted őt egy vagy több személyként, akkor arról is lehet már fogalmad, vajon hogyan kommunikál? Milyen szavakat használ? Mivel tudsz hatni rá? Hogyan szólítsd meg?


Ha pedig ennél is biztosabbra akarsz menni, végezz piackutatást! Ha jól csinálod, ott szinte minden kérdésedre választ kapsz, nem kell kitalálnod, kiolvashatod belőle a jellemzőket, sőt, a szóhasználatot is.

És hogy hogyan csinálhatod jól a piackutatást, hogyan tudhatod meg, mi jár a vevőid fejében?


Gyere el 2020. szeptember 14-én

a PJA Marketing Akadémiára,

és tanuld meg élőben, hogyan mászhatsz bele a vevőid fejébe, hogy pontosan azt add, amire szükségük van, és AKARJANAK vásárolni Tőled!

ÚJ, kipróbált, "covidbiztos" vevőszerző és értékesítési stratégiák és tippek!

Ha tetszett ez a blogbejegyzés, oszd meg ismerőseiddel, ha kérdésed van, akkor pedig írd ide hozzászólásban!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

A szerzőről:

Pongor-Juhász Attila

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>