Hogyan csináld - a kiállítói marketing mesterfogásai « Pongor-Juhász Attila

Hogyan csináld – a kiállítói marketing mesterfogásai

Van egy olyan érdeklődőszerző stratégia amit lehet, hogy még sohasem próbáltál.

Most abban segítek neked, hogyha úgy döntesz, hogy kiállítóként veszel részt egy konferencián, egy nagylétszámú rendezvényen, mi az, amit feltétlenül szükséges átgondolnod.

Hogyan készülj fel a kiállítás különböző szakaszaira, miért nagyon fontos a tervezés és egyáltalán milyen elemeket használj feltétlenül ahhoz, hogy a legtöbbet tudd kihozni belőle.

More...

Mosolygós napot neked, Pongor-Juhász Attila vagyok, és ez egy különleges Imádok Vállalkozni blog, mert bepillantást enged neked a kulisszák mögé. Miért?

Készülünk a Marketing Akadémiára, ami egy közel 500 fős nagyrendezvény. 3 napig tart, amivel egy olyan élményt varázsolunk Magyarországon, Budapesten, amit csak Észak-Amerikában élhetnek meg azok a vállalkozók, akik együtt akarnak tanulni, fejlődni és egy hiper motivált közösség tagjaivá akarnak válni.

Nem csak arra figyelünk, hogy maga az egész rendezvény különféle legendás élményeket nyújtson, a pici részletekkel amivel a csapatommal készülünk, hanem lehetőséget adunk azoknak is, akik ezt a marketing rendezvényt ki akarják használni érdeklődőszerzésre, hogy a jövendőbeli értékesítésüket elő tudják készíteni, megkönnyíteni. Azaz kiállítók vagy szponzorok.

Most valóban a kiállítókhoz kommunikálok. Ez egy rövid tanítás azoknak, akik kiállítanak nálunk a Marketing Akadémián vagy később az Évindító Célkitűző Edzőtáborban is.

Hogyan készülj fel, mit csinálj a program előtt, alatt és utána?

Hiszen a marketing attól csodálatos, hogy a folyamatainkat 3 részre tudjuk bontani és nagyon fontos, hogy végig gondold, mit készíts elő előtte, alatta mit csinálj és hogy már most gondolj arra mi lesz a lépés utána.

Nagyon sok kisvállalkozó ott vérzik el, hogy önmagában csak az új vevők szerzésére fókuszál, kizárólag addig, amíg eljön a pillanat, hogy megszerezze a vevő adatait, aztán nem is tervezi meg, hogy mit csináljon utána. De te sokkal felkészültebb, profibb tanítványom vagy, megmutatom, mire készülj.

Én azt gondolom, és a mi életünkben, a Pongor Publishingnél számtalan szuper rendezvény volt, ahova elmentünk - kiállítások, EXPO-k, szemináriumok, konferenciák -, ahol kiállítottunk 1-2-3 napig. Kivonultunk a csapatommal és egy olyan „happening”-et szerveztünk, ami egyszerűen öröm volt azoknak akik ott voltak, mert örömmel jöttek hozzánk – kitaláltunk egy jó kis játékot – hiszen mindenki szeret játszani - és ebből kifolyólag ők is örömmel adták meg az adataikat, mi pedig építettük az érdeklődő listánkat.

Ha úgy döntesz, hogy elmész egy ilyen kiállításra, EXPO-ra, vagy valamilyen nagy létszámú rendezvényre, fontos tudnod, hogy egyáltalán ott a célközönséged lesz-e? Hiszen normális, hogy odamegyünk értékesíteni, információt gyűjteni, listát építeni, ahol a célközönségünk van. A mi rendezvényeink vállalkozóknak szólnak, tehát azoknak érdemes hozzánk jönni, akik vállalkozókhoz akarnak kommunikálni, vállalkozói körnek tudnak értékesíteni terméket vagy szolgáltatást.

Azt gondolom, hogy ma Magyarországon a legtöbben az ingyenes vagy nagyon olcsó e-mail-marketinget használják, vagy facebook feliratással foglalkoznak, igazából mindenki ezt csinálja, és itt jön a kérdés…

Hogyan tudsz kitűnni a tömegből?

Például úgy, hogy eljössz egy ilyen rendezvényre, - ahol 500 résztvevő van a mi programjainkon-, ahol lényegében egy vákuumban vagy mert nagyon kevés, vagy egyáltalán nincs ott a konkurenciád. Tehát aki ott van, az beléd fog botolni és ha ügyes, felkészült vagy, nemcsak beléd botlik, hanem elé állsz és addig nem engeded el, okos ügyesen, amíg meg nem adja az adatait.

Na ezt, hogy fogjuk csinálni?


Mit szükséges csinálnod az "ELŐTTE" szakaszban?


Mindenképpen legyen egy standod, de a standod legyen jópofa, hogy kitűnjön a tömegből. Hogyan tudod ezt megtenni? Tudsz hozzá molinót tenni magad mögé, tudsz esetleg roll-up-ot állítani, vagy éppen tudsz egy ilyen tévét kirakni, ami megállítja az embereket.


Nagyon fontos, hogy olyan kollégád legyen ott, aki mosolyog, aki szereti az embereket, akihez vidáman odamennél, legyenek elegánsak, fiatalok, vagy éppen tapasztaltabbak, de jól öltözöttek legyenek, akik tényleg a te márkádat, brand-edet képviselik erőteljesen. Tehát vonzó, mosolygós embereket tegyél oda, annál nincsen rosszabb amikor bús emberek ücsörögnek, akik bele se néznek az emberek szemébe, akkor fölösleges kiállítanod.


Tehát, ki a csapatod, aki ott fog állni?


Hogy néz ki a cucc, amit kiraksz magad mellé?


Nagyon fontos, hogy amit értékesíteni, promózni akarsz, amiről tájékoztatást akarsz adni, azt mondjuk lehessen például kipróbálni? Láttam már olyan tanítványunkat, aki kihozott olyan speciális kényelmes irodai székeket, amit ki lehetett ott próbálni helyben. Ugye tudod, ilyen pl. a nagy bevásárlóközpontokban a kóstoltatás. Ugyanerről szól. Hogyan tudod a célközönségedet bevonni, hogy megtapasztalják miről van szó?


Mindenképpen fontos, hogy kigondolj ezen kívül egy felirató játékot. Mert gondold meg, mi lesz az az apropó, ami miatt oda fogják adni neked az adataidat. Fontos tudnod, hogyan kérd el az e-mail címét vagy adott esetben a keresztnevét. Nem kell túl sok adat, de gyűjtsél listát – tudod GDPR-ra szükséges figyelni -, és tudd hogyan kéred be, mit fogsz neki küldeni.


Mi lesz a csalid, amiért megadja az adatait?


Mondok egy példát. A legnagyobb felirató sikercsalink – de nem nyúljátok le mindannyian megígéred? – az az volt, hogy vittünk magunkkal egy csomó lufit. A Pongor Publishingnak sárga és fekete a színe. Tehát sárga és fekete lufikat vittünk. El voltak rejtve benne különféle tombolák és az volt a lényeg, hogy pukkanthatsz és nyerhetsz, de csak akkor, ha megadod az adataidat. Ez volt a móka, a játék. 


Kint voltak a könyveink is és volt benne olyan, hogy 500 forintos kupon, 1000 forintos kupon, vagy éppen valamelyik oktató infó termékem, mint a „nincs szükséged fejvadászra”, egy 50.000 Ft-os terméket meg lehetett nyerni, és ez volt a fődíj. Mentek és pukkantottak az emberek és játszottak és mókáztak és egy csomó ember jött oda. Egy 1000 fős rendezvényen több mint 400 résztvevőnek sikerült így begyűjteni az ő koordinátáikat, adataikat, címeiket.


Lehet értékesíteni is egy rendezvényen, ha olyan a terméked. Ehhez persze készülj fel a pénztárgéptől kezdve a kártya elfogadásig mindennel. Mi csináltuk ezt a könyveinkkel, nekünk ez is nagyon-nagyon jól működött. Azaz a kiállítói díjat már refinanszíroztuk, az ott lévő résztvevők vásárlásaival. Ne felejtsd el, hogyan finanszírozzuk az egész programot.


Legyél eredeti, kreatív!


Gondold végig, adott esetben szóróanyag, prospektus, névjegykártya, kitűző, bármi – az emberek imádnak magukkal vinni egy pici dolgot, ami rólad szól, valahol tűnj ki a tömegből. Tehát maga a standon ne csak TV, roll-up, vagy molinó legyen, hanem lehetnek lufiktól kezdve, a szép lányokon át, tudod, légy kreatív. Valami, ami felhívja a figyelmet a termékedre, hiszen nem azért állnak meg, hanem mert valami élmény várja őket. Tehát találd ki az élményt.


Tehát még egyszer, az „előtte” szakasz hiper fontos, hogy végig gondold.


Mit csinálj az "ALATTA" szakaszban?


Az "alatta" szakasz akkor kezdődik, amikor megérkezel, és kiépíted a standodat. Nagyon fontos, hogy nézd meg, hol helyezkedik el, merre mennek az emberek, a kávézó vagy a WC felé. Na ez a két legfontosabb csatorna, út amit mindenképpen vegyél figyelembe. Fontos, hogy végig, onnantól hogy berendezed, legyen ott valaki. Annál nincs szomorúbb, mint amikor a szünetekben mennek fel-alá a konferencia résztvevői, majd nem találnak senkit és mennek tovább.


Arra is készülj fel, hogy amikor a szünetekben kiszabadulnak, akkor három dologért vonulnak ki. Koffeinnel feltöltsék magukat, elmenjenek a mosdóba és telefonáljanak, e-maileket nézzenek. Neked szükséges felkészülnöd arra, hogy az alapigényein, szükségleteinek megoldásán túl hogyan tudod őket magad felé vonzani?


Mindenképpen legyen benne valami játékosság.


Láttam már olyat, hogy valaki egy forgó szerencsekereket hozott magával és azzal is játszani lehetett. Most mondtam két példát a lufikon túl, légy kreatív, keress rá a neten, rengeteg jó ötlet van.


Egy pici invesztícióba kerül, tehát nemcsak a standot szükséges bérelned, hanem még a marketing anyagokat, a prospektusokat, a tájékoztatót, a szóróanyagot, a névjegykártyát vagy még a hostesseket is, de érdemes bele tenned, mert ekkor fogsz kitűnni a tömegből.


Legyél ott végig! 


Annál nincs szomorúbb, mint egy 3 napos rendezvénynek a harmadik napján ott egy üres stand, netán ott marad valamilyen molinó vagy logó és nincs ott senki. Vedd komolyan az utolsó percig. Érezzék azt, hogy megtiszteled azokat akik ott vannak a konferencián.


Gondolj arra, hogy te ugyanolyan szerves része vagy annak a shownak, annak az élménynek, amiket ők ott megélnek.


De most jön a lényeg!


Eddig lényegében pénzt költöttél, meg az idődet, amit beletettél, de az „UTÁNA” levő szakaszba jön a lényeg.


Miután begyűjtötted az adatokat, mit csinálsz velük? Mit csinálsz azokkal az adatokkal? Hogyan rögzíted? Amit ígérted, hogy elküldesz nekik, meg fogod tenni?


Volt olyan tanítványom, akik készített egy szenzációs könyvet, egy vállalkozóknak szóló könyvet. Ez a pénzügyi tanácsadó könyvelő azt ígérte, hogyha megadod az adatod, el fogja neked küldeni a könyvet. Tehát amit ígértél, - amiért megadták az adataidat – azt teljesítsd is. Sőt. Teljesítsd túl.


Hogyan tudsz olyan pozitív meglepetést, olyan élményt komponálni, aminek a hatására ki fogsz tűnni a tömegből?


Nagyon fontos az időzítés.

Nagyon sokan eljutottak már oda, hogy feldolgozták ezeket az adatokat, beviszik valamilyen automata levelező rendszerbe, és elkezdenek küldeni egy csomó minden dolgot. És onnantól kezdve, hogy véget ér a program pénteken, hétfőn feldolgozzák, kedden, szerdán mint az őrült, mindenki ugyanazt a célközönséget bombázza. Azzal megint nem érsz el semmit.


Egy pici trükk, hogyan tudod elkérni a postai adatokat, mert ma már a postán nagyon kevesen küldenek bármilyen ajándékot, hasznos anyagot, információt, kicsi könyvet, vagy akármit. Ha postán küldöd ki, azzal kitűnsz a tömegből. Tehát törekedj arra, hogy hogyan tudsz egy olyan ajánlatot kialakítani, amire valaki örömmel megadja a nevét, email címét, telefonszámát és a postai címét is.


Mit tudsz neki adni, felajánlani, hogy ő örömmel megadja? Abba a percbe berakod őt – mi úgy hívjuk – a funneledbe, a tölcséredbe és elkezded igazából tanítani, saját magadról, a szakmádról, a szakmádnak az előnyeiről, hasznosságáról, elkövethető hibákról.


Elkezded edukálni, tanítani és természetesen megteszed az ajánlatot is. Mint látod ez időben is jól megtervezett és ennek költségvetése is van.


Én azt gondolom, hogy az igazán profik tudják, hogy miért állítanak ki, tudják, hogy mivel akarnak menni, és az itt megszerzett adatokat, érdeklődést hogyan fogják igazából pénzre váltani.


Hiszem, hogy az egyik legjobb ügyfélszerző, érdeklődőszerző stratégia egy konferencián való kiállítóként részt venni. Szerintem a legjobb, úgymond jövendőbeli vevőinket mindig ott szereztük meg. A mai napig a régi "elit coachingosaink" nosztalgiáznak amikor a lufijainkat durrantgatták vagy épp egy másik játékunkban vettek részt.


Az emberek imádnak szórakozni.


Összefoglalva:

  • Az egyik legjobb, leghatékonyabb érdeklődőszerzés egy kiállításon való részvétel
  • Tervezd meg, hogyan készülsz fel, hogyan hajtod végre, és hogy követed utol, amitől igazából a nagy pénz jönni fog

Tehát szükséges egy tervezés, egy költségvetés, és szükséges hozzá munkatársi vagy éppen szervezeti végrehajtás, hogy meg is tudd csinálni.


Ez volt a tanításom és remélem, hogy hasznát veszed. Hiszem, hogy ha eljössz hozzánk a Marketing Akadémiára vagy az Évindító Célkitűző Edzőtáborunkra, egyrészt brutálisan jól fogod érezni magad, szuper jövendőbeli vevőket fogsz szerezni a mi ügyfélkörünkből magadnak és élvezni fogod azt, hogy imádsz vállalkozni.


Ha tetszett ez a tanítás küldd tovább, mert hiszem azt, hogy hasznod lesz belőle és gondolkodj abban, hogy hogyan tudod a marketingednek ezt a személyes érdeklődőszerzési részét is berakni a repertoárodba, az e-mail, a facebook marketing és a többi mellé.



Ha a kiállítás nem különösebben érdekel, viszont vállalkozóként részt vennél a IV. PJA Marketing Akadémián október 16-17-18-án, akkor olvass tovább. 


Azt is tudnod kell, hogyha nincs elég időd és nem tudod magad 3 napra kivenni a  munkából, lehetőséged van akár 1 napos jegyet is venni. Nézd végig a tematikát, melyik téma érdekel a legjobban és arra a napra foglald le a jegyed:

1.nap – Hogyan lesz több időm?

2.nap – Hogyan lesz több pénzem?

3.nap – Hogyan lesznek jól működő rendszereim a cégemben?

Érj el áttörést a vállalkozásodban, és rövidítsd le a siker felé vezető utat!

Miért érdemes ott lenned a Marketing Akadémián?


  1. Mert végre kiutat kapsz a marketing-információ tengerből!
  2. Mert végre olyan feladatokra fogsz tudni koncentrálni, amik TÖBB PÉNZT hoznak neked!
  3. Mert végre fellélegezhetsz, nem fogsz szétszakadni az időhiánytól. TÖBB IDŐD lesz!
  4. Mert végre egy pozitív vállalkozói közösség vesz majd körbe, akiknek megnyílhatsz!
  5. Mert végre szakértői támogatást kapsz, egy biztos kezet a rögös utakon! Használd ki az alkalmat és tedd fel a kérdéseidet vezető marketing mentorainknak, és élvezzed a csapatom támogatását a 3 napos program alatt!

A 3 nap alatt fogjuk a kezed és segítünk a HOGYAN-okra megtalálni a választ. Kialakítjuk a saját bizniszedre szabott 365 napos marketing tervedet és olyan taktikai és stratégiai elemet mutatunk, amit szinte azonnal a gyakorlatba tudsz ültetni. Nem elmélettel tömjük a fejed, hanem valódi, kipróbált gyakorlati tudást adunk.


Tudod miért jó a Marketing Akadémia vállalkozói közösségének tagjának lenni? A folyamatos és őszinte támogatás miatt. Hogy nem vagy egyedül. Nemcsak a mentorok fogják a kezed és segítenek, hanem olyan kapcsolatokra tehetsz szert, olyan vállalkozókat ismersz meg, akik hasonló cipőben járnak, átélték ugyanazokat a buktatókat és az ő sikerük, tapasztalatuk, az ő haladásuk téged is arra inspirálnak, hogy jó úton jársz.


Ha tetszett ez a blogbejegyzés, oszd meg ismerőseiddel, ha kérdésed van, akkor pedig írd ide hozzászólásban.

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>