Hogyan érd el, hogy az érdeklődőd vásárolni AKARjon?

Jönnek az érdeklődők. Jönnek. Egészen sokan vannak. Csak egy a probléma velük.

Nem vásárolnak.

Miért nem vásárolnak?

Szuper a terméked, szolgáltatásod. Imádod. Tudod, hogy segíteni fog neki, az Érdeklődő mégsem nyitja ki a pénztárcáját.

Mit lehet a hiba?

Erről írok mai blogbejegyzésemben.

A porszívó ügynök megvan?

Tudod, a nyomulós figura, aki mindenképpen rád akarja sózni a terméket. Nyomja, nyomja, nyomja, te meg nem győzöl menekülni.

Kellemetlen alak.

Te sem szereted, ugye?

Pedig a mai kisvállalkozói marketing nagy része, még mindig ilyen: vegyél, vegyél, vegyél már!

Nincs átvezetés, nincs kapcsolat, csak az, hogy el akarnak neked adni valamit.

De akkor mit lehet csinálni?

Hogyan érd el, hogy ne Te akarj eladni, hanem az érdeklődőd akarja megvenni a terméked….hogy a boltod előtt táborozzon már napokkal, hogy az elsők között juthasson hozzá a termékedhez (láttunk már ilyet valahol, ugye)?

Most azt mondod, ilyet csak a nagyok tudnak csinálni.

Az Apple-nek könnyű, mert ők világmárka, hatalmas marketing budget-tel, és hol vagy Te ő tőlük?

El kell, hogy mondjam neked, itt nem a méret a lényeg.

Az egész egy egyszerű pszichológiai mechanizmusra épül, amit most megmutatok neked és a homlokodra fogsz csapni, hogy tényleg, ez ilyen egyszerű?

Mi emberek úgy vagyunk összerakva, hogy:

  1. van egy tudatos elménk, egy gondolkodó, okos, racionális elménk,
  2. és egy tudatalatti elménk, amit az érzelmek irányítanak.

Szerinted melyik elméjével hoz az ember döntést?

A gondolkodóval vagy az érzelmivel?

Nem tudjuk elképzelni, hogy az elménk ereje mekkora.

Minden ettől függ.

A legtöbben azt mondják, egy felnőtt természetesen a gondolkodó elméjével hoz döntést.

Pedig nem.

Az emberek döntő többsége az érzelmeire hallgat, és a döntését később racionalizálja, próbálja észérvekkel alátámasztani.

Mi következik ebből?

Ha a kommunikációdat a terméked, szolgáltatásod tulajdonságaira, a számszerűsíthető dolgokra hegyezed ki, mint az ár, a teljesítmény, a kiszerelés stb. mindig összehasonlítható leszel, és az árversenyben nagyjából semmi esélyed sem lesz.

Ha viszont az érzelmi elmével kommunikálsz, érzelmeket ébresztesz, kapcsolatot, közösséget építesz, amihez öröm és büszkeség tartozni, olyan többletértéket hozol létre, amit nem lehet összehasonlítani.

Emellett hosszútávú kapcsolatot tudsz kiépíteni, amivel sokkal egyszerűbbé válik az ügyfeleid későbbi aktivizálása, az újravásárlás, továbbajánlás.

Sokkal fontosabb, hogy kialakítsd mit érez a vevőd a terméked iránt, mint, hogy az mit tud.

Mutatok 2 példát, amit a Marketing Akadémián megszavaztattam.

2 magasabb kategóriás óra reklámja.

Szerinted melyiket választanák az emberek?

Te melyiket választanád?

A 80% a Patek Philipet választaná.

Miért?

Nézd meg a képeket!

Mit érzel, amikor látod őket?

Az egyiknél semmit…

A másiknál azért bizsereg valahol a szíved tájéka… és ez a mondat:

„Sosem birtokolsz egy Patek Philip-et, egyszerűen megőrzöd a következő generációk számára.”

Ugye?

De nézzünk egy egyszerűbb példát!

2 mobiltelefon

Egy iPhone és egy Samsung.

Mindkettő csúcskategóriás. Mindkettővel tudsz telefonálni, messengerezni, fotózni, istázni, ping-pongozni…

Mi a különbség akkor mégis?

Miért van mindenki megőrülve az almás telefonért, és táborozik akár napokig a shop előtt?

Sokan mondják, hogy gyorsabb, egyszerűbben használható, szebb a dizájnja stb, stb.

De amiért mégis meg vannak őrülve az emberek az életérzés, amit egy iPhone birtoklása jelent…

Ezért fizetnek többet. Ezért táboroznak, ha kell, és ezért nem cserélnék el soha másikra.

Mert ők az Apple birtokosok közé AKARNAK tartozni.   

Nézzük meg, hogyan csináld ezt meg a saját vállalkozásodban?

Először tartsd mindig szem előtt, hogy az emberek döntéseit 90%-ban, igen kilencven százalékban, az érzéseik, és csupán 10 %-ban a tudatos elméjük irányítja.

Hozz létre közösséget!

Az emberek ősidők óta vágynak arra, hogy tartozzanak valahova. Ha lehet a legerősebb (legmenőbb) hordához persze. Ez a modern, városi embernél, aki nem igazán tartozik kisközösséghez és lehet 1000 km-re lakik a családjától, ma hatványozottan igaz.

Nézd meg az autós klubokat, vagy épp a Harley Davidson tulajok közösségét, a kutyás vagy bármilyen állat fajtamentőket, annyi csoport, rajongótábor van, ahol az emberek 1 dolog miatt jönnek össze, és egy idő után nem is a kiinduló dolog, hanem a társaság miatt maradnak… hiszen barátokra találnak, akikkel jól érzik magukat.

Legyen egy Nagy Miérted…

…és mondd el minél több embernek!

Nekem (és a csapatomnak) szívügyünk a vállalkozók fejlesztése.  

Támogatjuk őket, hogy legyen önbizalmuk, tudásuk a gyors és jó döntésekhez, hogy merjenek belevágni a dolgokba, hogy ne halogassanak, hogy tervezzenek és valósítsák is meg ne csak álmodozzanak.

Mióta ezt tűpontosan, 1 mondatba összesűrítve megfogalmaztuk, és kommunikáljuk, kommunikáljuk, kommunikáljuk, ömlenek hozzánk az ügyfelek.

Fantasztikus új tanítványok, akikkel öröm együtt dolgozni, mert akarják és csinálják is, amiket tanítok nekik.

Egyszerűen rárezonálnak a miértemre, és nem a könyvet, vagy a konferenciát, az Imádok Vállalkozni életérzést veszik meg.

Nyújtsd azt, amit akar, de szállítsd azt, amire szüksége van!

Nem mondom, ehhez jól kell ismerni a potenciális vevőid motivációját…a célt ahova el akarnak jutni, de azért nem ördöngösség megtalálni a nyomógombokat, ha odafigyelsz, lejegyzeteled, amit mondanak, kutatsz, tudod mit keresel, egy idő után látni fogod, mi a helyes irány.  

Nézzünk ide is egy példát!

Egy utazási ügynök repjegyet, szállást, autóbérlést árusít.

De felejthetetlen élményeket, felhőtlen kikapcsolódást, kisgyerekekkel is élvezhető, pompás tengerparti pillanatokat, stb. kínál.

Érzed a különbséget?

Ha tetszett a bejegyzés, ültesd a gyakorlatba, és oszd meg vállalkozó ismerőseiddel, próbálják ki ők is ezt a módszert!

Ha már kipróbáltad egyik, vagy akár mind a 3 elemet, írd meg kommentben, hogyan vált be!

Ha szeretnél további könnyen és gyorsan megvalósítható kisvállalati marketing tippet, csatlakozz keddenként 15.00 órától LIVE adásomhoz, ahol örömmel válaszolok a Te vállalkozásoddal kapcsolatos kérdésekre is!

Találkozzunk jövő héten!

 

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

  • Gyöngyi szerint:

    Ez nagyon tetszett! Nyugdíjasként dolgozok pár órát egy Nemzetközi Reklámügynökségnél és talán épp a múlt héten halgattam bele egy előadásba, ahol pont ezt erősítette meg az egyik “kreatív” kolléga, számtalan példát felhozva.
    Köszönöm szépen.

  • >