Hogyan láss bele a vevőid fejébe?

Láttad a Mi kell a nőnek című filmet? Tudom, kicsit retró, de jó kis mozi, megmutatja, milyen előnyei vannak annak, ha az ember belelát a többiek fejébe.

Nyugi, most nem filmeket akarok ajánlani neked, és áramütésre sem lesz szükséged, hogy elsajátítsd ezt a szuperképességet.

Csupán 5 kérdést tegyél fel magadnak, és, ha felteszed, tedd meg, hogy válaszolsz is rá, aztán voilá, már benne is leszel a vevőd fejében.

Kezdhetjük?

More...

Ha régebb óta követsz, azt gondolhatod, hogy nekem a célcsoport elemzés, vagyis az avatarod meghatározása a vesszőparipám. Egyik tanítványom Andi meg is jegyezte a legutóbbi mastermind-on, hogy, ha még egyszer végig kell ezt hallgatnia, kihullik a haja.

Aztán végig hallgatta, és lett még 2 ötlete, hogyan finomhangolja az épp futó kampányát.

21. század ide, menő, automatizálható marketing rendszerek oda, a lényeg nem változott.

Ha nem ismered a potenciális ügyfeledet legalább olyan behatóan, mint a kisboltos a szomszéd Marika nénit, aki minden reggel pontban 7.48 perckor lép be az üzletébe, és csak a sertés párizsinak egy bizonyos márkáját szereti (a kisboltos csak ezért tartja ezt a terméket), akkor…

…a mondatot tetszőleges ijesztgetéssel lehet folytatni, de igazából, nem szükséges.

Mert teljesen logikus.

Ha tudod kihez beszélsz, tudod mit és hol kell mondanod, akkor létrejön az üzlet.

Nézzük a kérdéseket!


1. Miért teszik a zsebedbe a pénzt?

Nem az a kérdés, hogy coaching szolgáltatást árulsz, napelemet, vagy kecsketejet, hanem az, mi az, amit az ügyfeled valóban megvesz.

Mert nem a cuccod kell neki!

Nem tejet vesz, hanem olyan reggeli italt, amitől nem fáj a gyomra.

Nem dauert vesz, hanem egy olyan frizurát, amivel végre ellenállhatatlannak érzi magát.

Nem napelemet, hanem energiamegtakarítást és környezettudatosságot…

Most folytasd a sort a Te termékeddel, szolgáltatásoddal!

Írd le magadnak 1 papírra: a Te ügyfeled mit vesz tőled igazából?

A jövőben fektesd ezekre a dolgokra a hangsúlyt a kommunikációdban!

Mutasd be ezeket az állapotokat helyzeteket! Azt, hogyan érzi majd magát abban az új, jobb állapotban, amit a cuccod megvásárlásának köszönhetően elér.

2. Ki a konkurenciád?

Ne csak azokra gondolj, akik hasonló terméket, szolgáltatást árulnak, mint Te!

Gondolj mindenkire, akik kiürítik a vevőid zsebét! Akik lekötik az idejét, elvonják a figyelmét.

Igen, így szemlélve valahol mindenki a konkurensed, de ne dőlj a kardodba. Ha ismered kik között és kihez beszélsz, meg fogod találni azt a kommunikációs csatornát, amin célba ér az üzeneted.

Most pedig nézzük, ismered-e a közvetlen konkurenseid, és azokat, akik a Te célcsoportoddal (avataroddal) kommunikálnak!

Írd őket össze, és nézd meg, ők hogy csinálják! És te hogyan különbözhetsz tőlük?

3. Tudod-e ki az avatarod?

Úgy igazán.

Hány éves, hol lakik, van-e családja, mi a munkája, hol vásárol, milyen autója van, honnan szerzi az információkat? Olvas vagy inkább videót néz? Mi az, amire vágyik? Mi az, amitől retteg? Mi a legnagyobb kihívása azzal a területtel kapcsolatban, ahol a vállalkozásod működik?

A kérdéssort végtelen hosszan lehetne folytatni, míg ki nem rajzolódik előtted egy valós ember képe. Egy olyan emberé, akit ismersz, tudod, mire van szüksége és azt hogyan tudod neki a legkényelmesebben átadni.  

A kommunikációd akkor tökéletes, ha a veled szemben ülő úgy érzi, hogy wow, ezt akár én is mondhattam volna.

Hogyan szerezd meg ezeket az információkat?

Biztosan nem megy egyik pillanatról a másikra. Mi például 4 hónapon keresztül, több piackutatással vizsgáltuk az ügyfeleink körét, de megérte.

Hatékonyabb, így olcsóbb lett a kommunikáció.

Nem csak az érdeklődők, a vevők száma is jelentősen nőtt.

Növekedett az újravásárlók és a rajongó, tovább ajánló ügyfeleink száma.

Erős, működő, folyamatosan növekvő közösségünk van.

Az információkra alapozva új terméket vezettünk be a piacra, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az idei legyen a legeredményesebb üzleti év a Pongor Publishing történetében.

4. Ki az ideális vevőd?

Válaszd ki mondjuk a 3 legjobb vevőd, és vizsgáld meg a fenti kérdések szerint!

Ha vannak válaszok, amiket nem ismersz, hívd el őket egy ebédre, és beszélgess velük, ismerd meg őket még jobban!

Lásd pontosan, kik azok az emberek, akikből minél többet szeretnél az ügyfeleid között tudni!

Írd le kik ők! Név szerint.

És ezután, mikor kommunikálsz, kommunikálj úgy, mintha velük beszélnél.

5. Kik a legrosszabb vevőid?

Biztos vannak olyanok, akiknek ha csak a nevét is meghallod görcsbe rándul a gyomrod. Akik folyamatosan késve fizetnek. Rendszeresen akadékoskodnak.

Elmondjam nekem kik a legrosszabb vevőim? Igen, nekem is vannak ilyenek.

Akik frusztrációt okoztak, akik átvágtak, akik rossz hírt terjesztettek rólam, akik nem fizettek.

Megnéztünk a munkatársaimmal ezt a névsort, és megnéztük, milyen közös tulajdonságaik vannak.

Szerinted kik okozzák a legtöbb stresszt az ügyfélszolgálati csapatodnak? És mi a főbűnük? Hogy elveszik az időt és az energiát a jó ügyfeleidtől, akik a legtöbb pénzt teszik a zsebedbe.

Megéri?

Naná, hogy nem!

Kik ők, írj le 3 nevet! Nézz szembe velük és keresd meg, hogy kerültél velük kapcsolatba! Mi hozta be őket? És lehetőleg zárd le azt a kaput.

Koncentrálj a jó ügyfeleidre!

Hogy legendásan szolgáld ki őket minden egyes alkalommal.

Hogy hozzák a barátaikat, ismerőseiket, akik hasonlóak mint ők.

Most már tudod, milyen egyszerű módszerrel nézhetsz be az ügyfeleid fejébe.

Írd meg kommentben, hogy tetszett a gyakorlat, vagy azt is, ha maradtak benned kérdések a témával kapcsolatban.

Köszönöm, ha a bejegyzést megosztod vállalkozó ismerőseiddel.

Ha szeretnél magyar kisvállalkozói gyakorlatban kipróbált, működő marketing tippeket, augusztus 6-án megjelenő 2 új könyvem imádni fogod!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>