Hogyan szereztünk 643 új vásárlót 24 nap leforgása alatt? « Pongor-Juhász Attila

Hogyan szereztünk 643 új vásárlót 24 nap leforgása alatt?

Kíváncsi vagy arra, hogyan szereztünk 643 új vásárlót 24 nap alatt úgy, hogy mindezt ingyenesen értük el?

Hogyan tudod ezt te is alkalmazni a vállalkozásodban? Erre mutatom meg neked a megoldást!

More...

Borbély Bence vagyok, a Pongor Publishing Kft. marketing vezetője. Egy nagyon érdekes videóval készültem a mai napon. Már biztosan jó páran találkoztatok vagy megtapasztaltátok az augusztusi „1+1 forintos könyv kampányunknak” a folyamatát. Azt megmutatni, amit te is a gyakorlatba tudsz ültetni.

A legfontosabb cél az, hogy nézd meg azt, hogy az online érdeklődőszerzésedet hogyan tudod úgy kialakítani, hogy az gyakorlatilag neked ingyenes legyen, azaz ne kerüljön semmilyen költségbe.

Ez picit ellentmondásosnak tűnhet, de mindjárt mutatom neked a megoldást, hiszen ha belegondolsz, ha van valamilyen hasznos érdeklődőszerző anyagod, akkor ki tudod alakítani úgy a folyamataidat, hogy a jövőben, utána bármilyen belépő terméket vagy kiegészítő szolgáltatást is ajánlasz, akkor a nagy előny maga a megtérülés lesz, ha picit javítod a folyamataidat, mert azt éred el, hogy innentől akár ingyenessé tudod tenni a vevőszerzésedet.

Minden egyes új vevővel és azzal a befektetéssel amit beleteszel, akár még egy pici profit is jelentkezik, azt vissza tudod ebbe a folyamatba forgatni.

Mi az az 5, ill. 4+1 lépés, amit akár te is tudsz alkalmazni, és tudod használni a jövőben?

1. Hasznos anyag, amiért odaadják a címed

Ugye az online érdeklődőszerzésnél minden esetben fontos, hogy első lépésben legyen valamilyen hasznos anyag, amit odaadsz az érdeklődőknek. Valamilyen edukatív anyag. Valami olyan edukáció, tananyag, amiért felteszi a kezét, egy olyan vágy vagy fájdalompontjára nyújtott megoldás, ami őt érdekli és amiért akár megadja az elérhetőségét, bejön a boltodba, vagy akár feliratkozik hozzád. Nagyon fontos, és biztos vagyok benne, hogy  a te bizniszedben is vannak olyan érdekes témák, hasznos anyagok, amivel tudod segíteni a célközönségednek a fejlődését. Amivel tudod segíteni őt a jövőben.

Tehát első és legfontosabb, hogy amikor forgalmat irányítasz, irányítsd az érdeklődőt egy ilyen hasznos anyagra. Mint amilyen nálunk volt ebben az 1+1 forintos folyamatban a marketingteszt vagy akár egy ingyenes videó sorozat amit adtunk. Gyakorlatilag itt még, ebben az első szakaszban nincs semmilyen bevételed, itt még csak érdeklődőt szerzel. Erre adsz fel hirdetéseket. Ezekre akár 0. lépésként tudsz blog cikkeket gyártani, hasznos tartalmakat és azzal át irányítani ide erre a pl. feliratkozásra ösztönző anyagokra.

2. A sikeres belépő ajánlatok aranyszabálya

Itt jön a második lépés, ahol már gyakorlatilag az első bevétel keletkezik, hiszen egy olyan belépő ajánlatot alakítottál ki, amivel rögtön az első szakaszban feliratkozóidat átirányítod erre a belépő ajánlatra. Úgymond átvezeted őket.


A mi esetünkben ez „A marketing nem ördögtől való” és a „Gazdag marketingesek tudástára” c. két könyv volt és erre vezettük át az érdeklődőket, a feliratkozóinkat. Így sikerült elérni – ugye láttátok az ajánlat 1+1 forint volt + 1990 Ft szállítási és kezelési költség - hogy innentől kezdve mindenki, akit eddig felirattál az első pontban, az átjön ide, és megvásárolja a könyvet, rögtön a feliratkozás ill. érdeklődés után, itt neked már bevételed keletkezik.


És ez a szépség benne, hogy így tudod hosszú távon akár már ezzel a két lépéses folyamattal is, akár a listaépítésedet, érdeklődőszerzésedet úgy kihozni, hogy neked ne kerüljön semmibe. Azaz ingyen szerzel vevőket. Ha belegondolsz, ez az egyik legjobb módszere annak, hogy tényleg úgy kötelezd el az embereket, hogy már az első vásárlás is megtörténjen.


Persze azt fontos kialakítani, hogy mi lesz az a belépő terméked, egy könyv, egy próba, egy teszt verzió, egy kóstoló lehetőség, egy ingyenes konzultáció, egy bármilyen más belépő termék, amivel elkötelezed őket? Mert innentől kezdve az érdeklődőszerzési folyamataid akár nullára tudod kihozni, neked nem kerül semmilyen költségbe. És minden bevétel vagy extra profit amit megtermelsz, azt vissza tudod forgatni az elejére vagyis az első pontnak a hirdetésébe. Így lehetséges az, hogy mi is kialakítottunk és elértünk 643 új vevőt, kevesebb mint 24 nap alatt. Ezzel a nagyon egyszerű folyamattal is növelni tudtuk akár még a ráfordított költségkeretünket is. Na és itt jön a trükk, hogyan értük el mindezt?


Ha megnézitek, van még 2+1 olyan lehetőség, amivel még tovább tudod maximalizálni a bevételeidet. Ezeket szeretném megmutatni neked.


3. Upsell ajánlat - azoknak akik többre vágynak

Ha valaki megvette a könyvet vagy megvette a belépő terméket, előfordulhat hogy van olyan köztük, akit még érdekel egy magasabb szintű termék vagy szolgáltatás. Ez az, amit UPSELL-nek hívunk.


Mi upsellként ebben a kampányban magát a IV. Marketing Akadémiát ajánlottuk fel egy egyszeri kedvezményes lehetőséggel és minden egyes könyvet megvásárló ember találkozott ezzel az ajánlattal. Itt is, ha belegondolsz megint, plusz profitot tudsz csinálni a saját folyamatodba. Persze nagyon sokan lesznek, akik nem fognak most vásárolni, hiszen a bizalmi szintjük még nincs olyan magasan, de ha valakit érdekel a téma és hasznos lehet számára a termék és szeretne még jobban fejlődni és hogy kialakítsunk neki egy 365 napra szóló marketing tervet, akkor miért ne ajánlanád fel neki?


Nézd meg, amikor folyamatokban gondolkodsz, rögtön amikor valaki megveszi a termékedet, alap vagy belépő termékedet vagy szolgáltatásod, milyen upsell lehetőséget tudsz neki biztosítani, azaz mi az, amivel még gyorsabban még hatékonyabban, még kevesebb idővel még kevesebb frusztrációval, még kevesebb költséggel tudja elérni azt az eredményt vagy tudja használni azt a terméket, amit te igazából nyújtasz neki. Tehát ez az egyik módja, hogy ezt a pénzt akár vissza is tudod forgatnia a későbbiekben az új vevőszerzésedbe és folyamataidba.


4. Downsell ajánlat - a kevesebb néha több

Egy plusz lépés azoknak, akik nem éltek az upselll ajánlattal vagy lehetőséggel, vagy azt mondják, hogy nekik nem fontos, hogy eljöjjenek vagy éljenek ezzel az upsell lehetőséggel, akkor nekik pl. be tudsz dobni egy DOWNSELL lehetőséget. A downsell lehetőségnek pont az a lényege, hogy amit te ajánlottál egy magasabb értékű terméket, egy annál jóval alacsonyabb értékű terméket vagy szolgáltatást ajánlasz fel neki.


Hiszen lehet, hogy a magasabb értékű nem volt számára elég vonzó, de lehet, hogy egy alacsonyabb értékű, vagy egy próbaverzióra vagy egy 7 napos kipróbálásra elköteleződne. Vagy egy egyszerű tesztelésre, vagy egy olyan dologra, ami nem feltétlenül kerül annyiba, mint mondjuk maga az upsell termék, amit ajánlottál. Nyugodtan megcsinálhatod azt is, hogy egy downsell ajánlatot bedobsz és ezek szintén extra bevételt jelentenek a számodra hosszú távon, tehát így érdemes megnézni magát a folyamatot és minden egyes bevételedet ha gondolod, ezen a ponton ugyanúgy vissza tudod forgatni a vevő vagy érdeklődő szerzésedbe.


Nekünk gyakorlatilag ez egy olyan infó termék, egy olyan online kurzus volt ebben a folyamatban, hogy aki nem tud eljönni a 3 és fél napos Marketing Akadémiára, annak felajánlottunk egy olyan online információs terméket, amivel otthon a számítógépe előtt is kényelmesen tud tanulni és kialakítani a saját vevőszerző marketing rendszerének az alapjait. Tehát ebben is gondolkodhatsz a jövőben, amikor új vevők szerzésével vagy érdeklődők szerzésében gondolkodsz.


4+1 Cross-sell ajánlat - ez még biztosan nincs meg neked

És itt jön a +1 pont, amit ha belegondolsz akár te is tudsz a jövőben alkalmazni a vállalkozásodban és egy olyan pont amit kevesen használnak hiszen kevesen ismernek, viszont jelentős mértékű bevételt, profitot tudsz elérni vele. Ez a plusz 1 pedig nem más, mint amit mi CROSS-SELLnek hívunk. Ennek az a lényege, hogy valami amit megvásárolt nálad valamilyen főterméket, ahhoz kapcsolódóan valami hasonló kiegészítő terméket vagy szolgáltatást nyújtasz neki.


A mi esetünkben ez úgy nézett ki, csakhogy el tudd képzelni, fogtuk, és mindenki aki megvette előrendelésben az 1+1 könyvet felajánlottuk nekik, hogy mit szólnátok hozzá, hogyha már most megy úgyis a nyomdába a könyv és jövő héttől elkezdjük szállítani a könyveket –, mivel már a szállítási költséget kifizetted – mi lenne ha még lehetőséged lenne extra bestseller könyveink közül is válogatni, és ehhez adtunk még egy extra 500 Ft-os kupont. Gyakorlatilag így a meglévő rendelésének a kosárértékét tudtuk növelni. Tehát rendelt egy könyvet, aminek már amúgy is kifizette a szállítási költségét, akkor miért ne akarna további könyveket belerakni, hogy ezzel együtt szállítsuk ki a könyvét?


Látod, ha te is kicsit úgy alakítod ki a bizniszed, hogy akár tudsz picit időben eltolva értékesíteni vagy kiegészítő szolgáltatásokat adni - amivel a kosár értéket tudod növelni -, akár te is tudsz ilyen "cross-sell" ajánlatokat kitalálni. Ez is plusz bevételt jelent a vállalkozásodnak. És ez most csak három apró lépés volt, amivel az érdeklődőszerzésed, vevőszerzésed ingyenessé tudod tenni, sőt megtérülővé tudod tenni hosszú távon ha így gondolkodsz.


Működik ez offline módon is, fizikai termékkel?

De ezt meg tudod tenni nem csak online hanem offline környezetben is. Hiszen ha van egy jól felépített stratégiád, hogy mit kezdesz azokkal akik betérnek az üzletedbe, akár játszatod őket, akár felirattatod őket, adsz nekik egy határidős kupont, amivel visszajönnek vásárolni, és nekik ajánlasz valamilyen kiegészítő szolgáltatást a későbbiekben vagy egy magasabb értékű lehetőséget vagy valamilyen ápolási csomagot, terméket adsz még neki pl. extrában, akkor ugyanúgy nemcsak online környezetben működik ez, hanem offline módon is tudsz ilyen folyamatokat kialakítani.


Ha jobban megnézed, akkor így voltunk mi igazán képesek 643 új vevőt és érdeklődőt behozni 24 nap alatt a vállalkozásunkba. Most gondolkodj el azon, hogy te is hogyan tudsz hasonló folyamatokat kialakítani a vállalkozásodban, mert ez kulcs dolog lehet a jövőt tekintve.


Te is meg tudod csinálni

Még egy nagyon fontos dolog, hogy igazából ennek a könyvrendelőnek az oldalára létrehoztunk egy sablont, amit javaslom neked, hogy töltsd le mintaként és ha jövőben valamilyen belépő terméket szeretnél értékesíteni vagy kialakítani, fogd itt a blog posztunknak a végén, töltsd le és használd ezt a sablont a jövőbeli oldalaidnak a kialakítására.

[PDF] - Töltsd le az értékesítési oldalunk sablonját és ültesd a gyakorlatba most!

Még egy nagyon fontos dolog, hogy igazából ennek a könyvrendelőnek az oldalára létrehoztunk egy sablont, amit javaslom neked, hogy töltsd le mintaként és ha jövőben valamilyen belépő terméket szeretnél értékesíteni vagy kialakítani, fogd itt a blog posztunknak a végén, töltsd le és használd ezt a sablont a jövőbeli oldalaidnak a kialakítására.

Az upsellt hogyan lehet még fokozni?

Még egy nagyon-nagyon fontos dolog, amit biztos vagyok benne, hogy jó páran észrevettetek, van egy apró pici dolog még, amit érdemes bevetni, ha ti is hasonló modellben gondolkodtok.

Ha megnézitek itt nálunk az 1+1 forintos folyamatban volt egy plusz dolog még, amit úgy hívunk, hogy pipálós upsell, egy nagyon jó kiegészítő terméket ajánlottunk fel a két könyvhöz, méghozzá egy 25 azonnali vevőszerző tippgyűjteményt adtunk át, amit fogsz lemásolsz és azonnal alkalmazni tudsz. 

Így nem volt szükséges megvárnod a könyvet amíg kiszállítjuk, hanem azonnal el tudtad kezdeni a gyakorlatba alkalmazni a könyv egy részének az alapjait , ezáltal növelni az eredményedet a vállalkozói marketingedben. Ezt a pipálós upsellt + 1990 forintért adtuk.

Csak hogy lássátok, hogy mekkora ereje van és hogy miért gondolkodj te is a jövőben a pipálós upsellben. A vásárlók, akik megvették a könyvet, azoknak a 41 százaléka élt a lehetőséggel. Gondolj bele, hogy ezzel a kicsi apró dologgal, megveszi 100 ember a könyved, és még 41-en hozzáveszik ezt az apró dolgot, ki tudod számolni, hogy 41 szer 1990 Ft mennyit ad pluszba hozzá, amit pedig megint újra fel tudsz használni, amivel ingyenessé tudod tenni magát az érdeklődőszerzésed, vevőszerzésed.

Tehát így tudod te is akár úgy kialakítani a folyamataidat mind online mind offline térben hogy gyakorlatilag az érdeklődőszerzésed a befektetésed megtérüljön, hogy ezáltal új és ingyenes érdeklődőket tudsz szerezni.

Ezek voltak maguk a kulisszatitkok, amikkel készültem. Ezt a pici részét szerettem volna bemutatni ennek a folyamatnak. Persze rengeteg részlet van még a kulisszák ill. a gépház mögötti folyamatban, ami működött itt a háttérben, de ezeket most nem akarom leleplezni, ezekről majd a későbbiekben fogok mesélni. Azt mutattam meg amit a felszínen láthattatok, ezeket szerettem volna úgy bemutatni, hogy Ti is akár a gyakorlatba tudjátok ültetni és ezzel sokkal magasabb eredményt tudjatok elérni a vállalkozásotokban.

Fontos dolog, hogy magán a IV. Marketing Akadémián még több megvalósítható kulisszatitkot fogunk nektek megmutatni, amit aztán rögtön a gyakorlatba tudtok ültetni.

Úgyhogy ne felejtsetek el regisztrálni a pja.hu/akademia oldalon, hiszen egészen szeptember 30-án éjfélig él az early bird kedvezményünk – ez hétfő éjfél -, addig tudtok koránkelő ill. páros kedvezménnyel regisztrálni a programra. Javaslom hogy legyetek ott az október 16-17-18 programon, ahol rengeteg olyan dologgal készülünk, amivel segítünk kialakítani a saját bizniszetekre szabott 365 napos marketingtervedet és olyan stratégiai és taktikai elemeket mutatunk, amit megfogsz, egy hasonló példaként, összeírod az alapot és már másnap már kezdheted is a gyakorlatba ültetni.

De akár a lelkes tovább ajánlási stratégiát vagy az ellenállhatatlan ajánlatokról legyen szó, akár egy folyamatról, amit ki akarsz alakítani vagy egy új hirdetési stratégiát szeretnél megcsinálni vagy csak elsőként szeretnéd azt tudni hogy mi az a kiszámítható kommunikációs terv amit meg akarsz valósítani a vállalkozásodnál és mindezt egy 365 napos tervben alakítjuk ki, amit már mi is évek óta alkalmazunk.

Várunk titeket a Marketing Akadémián, hogy még többet hozzatok ki a vállalkozásotokból!



Köszönjük a figyelmet, ha tetszett ez a kis tanítás, akkor mindenképpen osszátok meg ismerőseitekkel, írjátok meg a véleményeteket kommentben, és ha bármilyen kérdésetek van, azt is megtehetitek itt hozzászólásban. Örömmel segítünk nektek.

Ne feledjétek, találkozunk magán a IV. Marketing Akadémián, október 16-18-án, addig is csodaszép napot kívánunk.

Megosztás

About the Author

Borbély Bence 2011-ben csatlakozott a Pongor & Publishinghez, azaz közel 8 éve támogatja a csapatot. Minden vevőszerzési és értékesítési stratégiánk és megvalósítási kampányunk alapját ő menedzseli. Közösen dolgozzuk ki és ültetjük át gyakorlatba a legjobb technikákat.

  • Zsuzsa szerint:

    Köszönöm ezt a szuper blogcikket! Sokat segített, mert címszavak helyett egy komplett vevőszerző folyamatot kaptam készen, amibe már csak a saját cuccaim kell beilleszteni. Én egy szokatlan és forradalmi képzőművészeti vállalkozás indításán dolgozok. Jelenleg a portfóliómhoz készülnek az alkotások és közben építem a honlapom, amihez ilyen vevőszerző folyamatok kapcsolódnak majd, hogy az álmom valóra válhasson.

    • Borbély Bence szerint:

      Örülök neki hogy tetszett Zsuzsa! És ennél még bővebb volt a folyamat, még volt benne 5 lépés, de első körben az alap folyamatot akartam megosztani. Remélem tudod hasznosítani a jövőben és hajrá neked! 🙂

  • >