Mi köze a dalmatának a vállalkozásodhoz?

A kedvenc stratégiám osztom meg veled, amivel hosszú távon elköteleződött és fizetőképes vevőket fogsz magadénak tudni! Megmutatom neked a szív alapú marketing igazi erejét!

A legendás élmény stratégia

Rögtön az első vevővé konvertálás után és folyamatos értékesítés közé raktuk be a tanításaink során…

Miért?

Mert alapvetően ez egy olyan észjárás, amely ugyanúgy áthatja az egész rendszerünket!

Akkor van igazán jelentősége, amikor megvan már az első vásárlás.

Tehát pontosan arról szól, hogyan tudod prezentálni ezt a vásárlást úgy, hogy az felejthetetlen legyen számára.

Legendás legyen.

Hiszen mindig képes vagy egy apró meglepetést okozni valakinek…

  • Tehát hol lehetnek ezek a legendás érintési pontok a te vállalkozásodban?
  • Mit is jelentenek a nem várt sütik stratégiája?
  • Hogyan rakd össze a saját legendás élmény térképedet?

A drámai dalmatás sztori

A történet valamikor 1990-es években játszódik, mégpedig a John Fitzgerald reptéren.

Selmeci Gábortól hallottam ezt a történetet a Malév akkori New York repülőtéri állomásfőnökétől.

Tehát a sztori arról szól, hogy megérkezik Budapestről a Malév járat, checkolják ki az utasokat és egyszer csak szólnak neki…

Figyelj Gábor, itt valami gáz van.

Szörnyű hír! Feladtak Budapesten egy kicsi kutyás dobozt, és a kiskutya életét vesztette menet közben.

És csak fogták a fejüket, hogy mi történt. Ráadásul…

Amerikában ezért egy vagyonra beperelhetik őket!

Szóval próbálták húzni az időt mindenféle kivizsgálással, vámmal, karanténnal, de jött egy ötlet közben.

A híres magyar kreativitás lángra gyúlt. Ha már a közelben van egy állatmenhely, akkor miért ne hozatnának egy dalmatát?

Miközben lefoglalták a hölgyet, az egyik alkalmazott el is rohant megvenni a dalmata kiskutyust.

Gyorsan ki is cserélték a két kutyust, és amikor kihozták a hölgy számára, akkor sikítva ijedt meg.

Nem értette senki, hogy miért sikoltozik a hölgy.

Azért, mert a kutyus már nem volt életben, amikor fel volt feladva.

Mert hogy ő Amerikában akarta eltemetni a kutyát. Te jó ég!

Na ez a legendás szolgáltatás és a nem várt süti.

És a tanulság az egészből

Ezzel a sztorival szerettem volna felvezetni neked, hogy milyen is a legendás szolgáltatás nyújtása. Hogy mit tartsunk igazán fontosnak…

A legendás szolgáltatás témaköre azt veszi górcső alá, hogyan tudunk egy olyan élményt szó szerint megkomponálni, az ügyfeleinknek, a vevőinknek, amiről örök életükben beszélnek majd.

Ahogy ez sztoriként előjött, biztos vagyok benne, hogy a hölgy is emlékszik rá. Valamint meg is osztja azzal, akit csak ismer.

Itt egy nagyon fontos kérdés számodra:

Mi az a legfontosabb dolog, ami megkülönböztet a konkurenciádtól?

Erre emlékezz, gondolj rá. A válasz pedig egyszerű lesz…

Az az élmény, amit nyújtasz.

Ezzel szemben mit fog a konkurenciád tanítani?

[Hatásszünet] [Hatásszünet] [Hatásszünet]

Természetesen a cuccát fogja bemutatni.

Mit fogsz te értékesíteni ezzel szemben?

Az élményt és azt az átalakulást, amit a cuccod nyújt a vevőidnek.

Egy olyan megkomponált élmény részeként, amit senki másnál nem kaphat meg, csak nálad, csak te tőled!

Ha az lesz a fókuszodban, hogy előre megtervezed és megkomponálod mi legyen az a csodás életérzés és eredmény az értékesítés előtt, alatt és után…

Ha ezeket végig gondolod…

akkor nincs is más dolgod, mint a terved mentén előre felkészülni, és végrehajtani.

(HŰHA)… amit a vevőid eközben átélnek

A másik oldalon pedig a vevőid szájtátva fognak először

  • meglepődni,
  • majd újra vásárolni
  • majd a közösséged részévé válni
  • majd másokat hívni ebbe a közösségbe…

És ezt értsd meg… ami megkülönböztet minket, az tényleg az az élmény, amit nyújtunk.

A pozitív élmény.

Ugye ezzel két fejezet is foglalkozik Dean Jackson – 8 profitaktivátor című könyvében.

És ezt olyan szinten fontosnak tartom, hogy amikor Ken Blanchard-tól olvastam a rajongók című könyvet, akkor nagy felismerésben volt részem.

Az alapkoncepciója az, hogy képzeld bele a vevőd helyébe önmagad.

Mi lenne az a megvalósult álom-élmény, amivel te boldog lennél? Legyen hát része az egész folyamatodnak ez a gondolat.

A legendás rendszered varázsa a… kitalálod?

A legendás élmény mindig egy csapatjáték!

Azért tudom én is ezt megtenni a rendezvényeimen és a coaching programjaimon, mert egy fantasztikus csapatom van.

Nélkülük egyszerűen képtelenség lenne legendás élményt és szolgáltatást nyújtani.

Hiába van nekem egy jó ötletem, ha erre nincsen kapacitásom megvalósítani.

Ezért javaslom, hogy szerezd be:

Dolgoztasd fel a csapatoddal, és itasd át az embereiden, folyamataidon, cégeden.

És mostantól, ha felveszel embereket, akkor alapkövetelmény legyen, hogy szeressék az embereket, szeressék a velük való kommunikációt, legyenek törődők.

Ha ezek nincsenek a helyén, akkor sajnos nem fogod tudni azt a kiemelkedően legendás élményt nyújtani, amit megálmodtál a vevőid számára.

Egy kedvenc élményem (másold le)

4 évvel ezelőtti sztorim, hogy az Évindító Célkitűző Edzőtábor után tartunk hazafele feleségemmel, Tündivel és gondoltam…

Fúh, de jó lenne egyet vacsorázni.

(Egyik kedvenc éttermünk a Café Kör a Sas utcában.)

Megdolgoztam, és örültek a résztvevők is. Megérdemlem hát, hogy megajándékozzam magamat. Elégedett vagyok.

Egy pohár pezsgőt innék. Gondoltam vágyakozva.

Leparkoltunk az említett utcában, és Molnár Gábor a tulajdonos megszólalt bentről:

Sziasztok fiatalok! Köszönt ránk.

Van helyetek? kérdeztem én.

Nektek mindig! Mondta a tulajdonos.

A hipergyors eszmecserét követően le is ültetett minket, és ahogy leültünk odaszólt a tulaj a pulthoz…

Az ifjú párnak egy pohár pezsgőt az én számlámra!

Én ki se ejtettem, hogy egy pohár pezsgővel szeretném indítani az estémet.

Ezt a sztorit azóta rengetegszer mesélem a rendezvényeimen, mert egy olyan legendás szolgáltatásban volt részem, amit megemlíteni és tanítani is érdemes.

Pontosan ez a fajta attitűd, észjárás hasson át téged, és a csapatodat is!

A konkurenciád nem tudja ellopni a munkatársad kapcsolatát veled, és a munkatársad kapcsolatát a vevőiddel!

Brutális és csodálatos legendás élmény köré épített vállalkozást fogsz felépíteni, ha használod ezt a gondolatmenetet.

A te bizniszedben mi lehet egy ilyen legendás élmény a vevőid számára?

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>