2015-06-07

Miért vettem fel egy pénzügyi vezetőt?

Munkatárs Kiválasztás, Vállalkozásfejlesztés, Vállalkozói Időgazdálkodás

0  hozzászólás

Miért van szüksége egy kisvállalkozásnak pénzügyi munkatársra? Költői, mégis húsba vágó kérdés! Ha érdekel, hogy néz ki egy sikeres szervezeti struktúra, gyere:

A videóblog megtekintéséhez, az oktató anyagok letöltéséhez és kommenteléshez, kattints ide!

Hallgasd meg a videótanítást MP3-ban is!

Szerezd meg a tanítás teljes kéziratát! 

Töltsd le a pénzügyi munkatárs előszűrő adatlapot!

Töltsd le az álláshirdetési mintát!

Töltsd le a pénzügyi munkatárs felmérő feladatlapot! 

Szerezd meg a Biznisz Matekot 21%-os kedvezménnyel!

Összegzés

1. Klasszikus szervezeti struktúra, avagy, hogy csináltam régen?

Voltam én, mint cégvezető, és lényegében minden egyes terület, szépen nekem jelentett, mindenkivel én tartottam a kapcsolatot. Ez igaz volt a könyvelőre, az ügyfélszolgálatosra, aki a pénzügyi területet is vitte, a webmesteremre, és a marketinges területre.

A lényeg az, hogy nagyon-nagyon sok mindenben benne voltam. Nem véletlen, hiszen a vállalkozás vezetőjeként az én feladatom az, hogy minden egyes részét értsem. Óhatatlanul a pénzügyektől az irodatakarításon át, a kampányokig, a kintlevőség kezelésén át, minden olyan dolog, amit el tudsz képzelni, mindent én csináltam. Tök normális. De rengeteg olyan pufferidőt igényelt tőlem, mely nem volt produktív, nem a cégem, nem az ügyfeleim fejlesztésével, számukra való hasznos érték nyújtásával telt.

2. Biznisz matek

Három évvel ezelőtt adtunk ki egy fantasztikus könyvet, dr. Kürti Sándor ajánlásával: Biznisz matek vállalkozóknak, avagy miért csak kevés vállalkozó csinál nagy profitot?

Amikor elkezdtem ezt a könyvet feldolgozni, arra jöttem rá, hogy egészen más struktúrában működnek az amerikai kisvállalkozások, és ahogy elkezdtem a saját mastermind csapatom tagjait megérteni, az ő bizniszüket még jobban megismerni, rájöttem, hogy ezen nekem szükséges változtatnom.

3. Sikeres szervezeti struktúra, avagy, hogy csinálom most?

Külön kiemeltem három munkaterületet. Az első, ami kulcsfontosságú, az a marketing, a vevőszerzés, a meglévő vevőknek való új koncepciók, promóciók, termékek fejlesztése és értékesítése.

Ugyanilyen fontos -, én csak üszinek hívom -, az ügyfélszolgálati értékesítés, amelyet telefonon, emailen, online üzemmódban már működtetünk, és mostantól egyre tudatosabban akarjuk csinálni. És ide tartozik igazából minden, ami adminisztráció és pénzügyek. És amint látod, ez egy olyan négyfős csapat, akik alapvetően egymással dolgoznak, nagyon-nagyon szoros rendben.

Az én célom az, hogy olyan szakterületek vezetőivel akarok együtt gondolkozni, akik már nem csak végrehajtják azt az utasítást, amit én korábban kiadtam, hanem jönnek ötletekkel, javaslatokkal, hogy hogy lehetne még jobban csinálni. Mindegyik területnek van egy szakértője, akivel együtt akarok dolgozni.

Így tudok foglalkozni azokkal a fókusztevékenységeimmel, amelyek örömet okoznak nekem, és ha én jól érzem magam benne, akkor te is, mint drága partnerem, tanítványom, szintén jól érzed magad. Ilyen tevékenységem a termékfejlesztés, a marketing, a programok tartása.

4. Hogyan találd meg pontosan azt a munkatársat, akire Neked szükséged van?

Hat hónapig tartott, amíg megtaláltam az új pénzügyi munkatársam. Három álláshirdetés ment le, a harmadik álláshirdetésből lett meg a kollegám, akivel a végén együtt tudtam dolgozni.

Hogy miért? Mert kristálytisztán tudom, hogy nekem, milyen személyiségű emberre van szükségem. Tehát a kompetenciája, a felkészültsége, a gyakorlati tapasztalata csak másodlagos, a személyiségéhez képest. Tudom, hogy benne megvan az a potenciál, hogy kinője magát vezetővé, nem csak a területet tudja irányítani, hanem az egész rendszerben tudjon nekünk segíteni, részt venni.

Ahhoz, hogy a munkádat tudjam segíteni, mint vállalkozó, három olyan titkos fegyvert teszek számodra letölthetővé, és három PDF-ben megtalálod, amely nekünk sokat segített. Ezt a tananyagot általában csak és kizárólag az Elit Coachingos csapatommal osztom meg. Most egy pici részét kiemelem az én Hétlépéses Toborzás-Kiválasztási Mesterkurzusomnak.

Először is letölthetővé teszem neked PDF-ben az álláshirdetést, amit erre a pénzügyi munkatárs pozícióra írtam meg. Vegyél ebből mintát, én hogy jelentettem meg a profession.hu-n. Aztán mikor megérkeznek az álláshirdetés után a jelentkezők pályázatai, nem nyitjuk meg őket, hanem egy laza mozdulattal a kolleganőm elküld nekik egy jelentkezési előszűrő adatlapot. Ez nem más, mint 11 kérdés, amely elkezdi egy kicsit mélyebben az adott munkatársat, vagy jelöltet megvakargatni. 11 olyan kérdés, amelyet körülbelül öt perc alatt meg tud válaszolni, és mit tapasztaltunk?

Ha mondjuk százan beküldik a pályázati anyagukat, abból körülbelül 30 az, aki ezt visszaküldi. Mi a jelentősége? 70 embernek a pályázati anyagát ki sem nyitottuk, hozzá sem nyúltunk, hiszen az álláskeresők, csak úgy spontán módon küldözgetik az e-maileket, az önéletrajzukkal, motivációs levelükkel. Azt se nézik meg, hogy kihez küldik.

Az a harminc ember megnézte, hogy mi kik vagyunk. Ezek után, aki ezt a harmincat visszaküldte, kiküldünk egy nagyon komoly előszűrő gyakorlatot, amelyet egy könyvelővel, kedves tanítványommal Priszter Erzsivel állítottunk össze. Öt kérdést teszünk fel ennek a pénzügyes, könyvelői előkészítő gyakorlattal, kontrolling tapasztalattal rendelkező jelöltnek, ami arról szól, hogy hogyan kezelné egy kft. kimenő, bejövő számláit, milyen nyilvántartásokat vezetne? Hogyan ellenőrizné a saját munkáját a hibák kinyomozása végett? Milyen rendszeres információkat ad az ügyvezetőnek napi, heti, havi szinten a pénzügy területéről? Milyen kimutatásokat készít az ügyvezető részére? És milyen ötletei vannak a cash flow menedzsmentre?

Öt olyan téma, amely minden vállalkozó cégvezetőt érdekel. Ebből a harmincból közel csak a fele küldte vissza. Az első telefonos előszűrő interjút csak ezzel a csapattal hajtottuk végre, akik kitöltötték mind a két előszűrő lapot.

Fogadd el ajándékba! Töltsd le, adaptáld magadra, és kezd el keresni a pénzügyesedet, mert hidd el, hogy egy olyan világban élünk, ahol a pénzügyi információk már meghaladják a vállalkozás vezetőjének a kompetenciáját. Én magam is nagyon sokáig vittem, tanultam, de rá kellett jönnöm, hogy vannak nálam okosabbak, és őket akarom behozni a vállalkozásomba, hogy azzal tudjak foglalkozni, amiben a legjobb vagyok, és amit a legjobban élvezek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

A szerzőről

Pongor-Juhász Attila

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.


Kulcsszavak

blog, imádok vállalkozni, Imádok Vállalkozni Blog, PJA, Pongor-Juhász Attila, Video


Hogyan lesz mégis 2020 a legjobb üzleti és magánéleti éved?

Ingyenes webinar: Tervezzük meg közösen május 25-én a külföldi + magyar szakértő vállalkozók segítségével! Online akciótervezés a program utáni 220 napra!

>