Mikor tervezed meg a 2020-as éved? « Pongor-Juhász Attila

Mikor tervezed meg a 2020-as éved?

Mikor tervezed meg a 2020-as évedet?

Mit jelentenek a tervek? Célokat. Célokat, amiket el akarunk érni. De miért tűzünk ki célokat? Azért, hogy a célok egyfajta szervezettséget, értelmet adjanak életünknek. Irányt mutassanak és segítsenek összpontosítani.

Ha a céljaid mögött valódi szándék áll, akkor nagyobb az esélyed, hogy el is érd azokat. 

More...

Mosolygós szép napot kívánok, Pongor-Juhász Attila vagyok és ez itt az Imádok Válllakozni - egy azért érdekes - blogja, mert képzeld csak el, 45 éves koromig, van egy dolog amit sosem csináltam. Pedig tanultam róla, 3 közgazdasági főiskolai marketinges és biznisz diplomám van és tanultam róla és mégse csináltam. Mondhatnád, hogy ez azért elég gáz Attila, de nem az. 

Ez pedig nem más mint az éves tervezés.

Igen, tanultam róla, láttam mintákat, de sosem terveztem előre az üzleti évet. Nem terveztem árbevételt, nem terveztem üzleti eredményt, nem terveztünk marketing kampányokat és őszinte leszek hozzád, improvizálva, ösztönből működtünk.

Van amikor jól éltünk, amikor ment a biznisz, és volt amikor kevésbé. Rengeteg frusztrációt, stresszt és improvizálást szült.

De tudod jól rólam, hogy egy ideje már nézem, tanulmányozom az igazán sikeres cégvezetőknek a szokásait. Feltűnt, hogy van egy közös visszatérő pont, hogy üzleti tervet készítenek, előre gondolkoznak.

Hogy milyen terveket készítenek?

Árbevételi terv, eredmény terv, árrés terv, a hozzá szükséges kampány terv, marketing tervek és termékbevezetési tervek. De akár készíthetnek hozzá humán erőforrás tervet és még a szabadságokat is megtervezik.

Ahogy egyre inkább figyeltem őket, feltűnt, hogy  a sikerüknek a titka ez a kiszámíthatóság.

Éppen ezért mi is elkezdtük bevezetni lassan 8 évvel ezelőtt. Nem ment könnyen, hiszen sem nekem, sem a kollégáimnak nem állt rá az észjárásunk, nem volt erre stratégiánk, taktikánk, hogy ezt hogyan csináljuk. De mindig egy picit javítottunk és így egyre jobbak és jobbak lettünk.

Most bemutatom neked, hogy hogyan épül fel a Pongor Publishing üzleti tervezési rendszere. Figyelj, mert tudod, ha nekem sikerült, akkor neked is fog.


A 25 éves terv - meg vagy őrülve?

A legfontosabb kiindulópont az egy 25 éves terv. Na most mondhatod, hogy meg vagy te őrülve? De nem.

Hiszem azt, hogy azok az emberek akik képesek hosszútávú vízióban előre látni, azok az igazán sikeres emberek.


Én 25 évet kezdtem el jó pár évvel ezelőtt tervezni: kiszámolom az életkoromat, megnézem hogy milyen körülmények között akarok élni, mit akarok csinálni és ez adja meg a ritmust visszafelé, az én személyes 25 éves tervemet.

Én tudom, hogy 25 éven belül 25 saját könyvet akarok kiadni mind vállalkozóknak és vállalkozni akaróknak, hogyan tudják a vállalkozásukat még nagyobb örömmel, szeretettel, még több szabadidővel és több profittal csinálni.


Mit akarunk a következő 5 évben elérni?

Ezek után hozzuk létre az 5 éves tervünket. Mindig arra gondolunk a kollégákkal előre, hogy 5 év múlva hova akarjuk magunkat eljuttatni a piacon?


Mik a tendenciák?


Kit szolgálunk?


Milyen termékkel akarunk a piacon megjelenni?


Hogyna tudjuk a célközönségünket, a vállalkozókat még jobban segíteni, hiszen tudod a Pongor Publishing tanít, könyveket ad ki, online termékeket és minden olyan dolgot, amivel a vállakozó több tud lenni, több időt és pénzt tud felszabadítani, a családjának biztosítani.


Miért pont 1,5 év?

A mi tervezési folyamatinkban pedig kulcs elem, az a másfél éves terv! És ez a lényeg, amit szeretnék hogy sajátíts el.


Nem futó évben kezdünk el tervezni, nem januárban-februárban tervezzük az adott évet, hanem előtte.


Ez nekünk mindig október.


Október hónap, amikor elkezdünk azon gondolkodni, - pl. ha most 2019. októberéről van szó -, akkor a teljes 2020-as év és 2021 első pár hónapjáig is előre tervezünk. Hiszen egy futó év, tehát nagyon fontos, hogy milyen új terméket, milyen új stratégiát akarunk kialakítani ahhoz hogy az 5 éves tervünket el tudjuk érni, amely segíti a 25 éves célunknak a megvalósítását.


Ez általában egy két napos elvonulás a csapatommal, ilyenkor csak magunkon gondolkodunk, ötletelünk, elemzünk és stratégiai döntéseket hozunk.


90 nap alatt a terv körül...

Ezek után jön a 90 napos tervezés. Azért fantasztikus a 90 napos tervezés, nézd csak ide a táblára - ha nézed az évet, innen indulunk októberbe és a tervezés a következő év február végéig tart - de ez megadja azt az ívet számunkra, hogy tudunk stratégiában gondolkozni


De a 90 napoknak nagyon fontos jelentősége van.


Mert a konkrét projektek, az új termékbevezetés vagy akár bármilyen a működésünket támogató szoftverek bevezetése, ezek mind-mind ide kerülnek. De akár új munkatárs felvétele a következő negyedévben pontosan ide szól.


Hetek és napok 

Ezután jön az egy heti tervezés, azaz egy héttel előre tervezünk, és konkrétumokat.

Tehát látod, felosztjuk ezeket az idősávokat kisebb egységekre, amiket sokkal könnyebben tudunk kezelni.


Egy  a lényeg, kezd el valahol. Kezd el és legyen egy rendszer, amivel tudsz működni.


Nekem van még egy taktikám. Ez pedig az 1 napos terv. Minden este elkészítem a követező napokon milyen feladatokat akarok elvégezni, milyen eredményekkel, győzelmekkel leszek én elégedett és büszke.


Fontos, hogy a heti tervezés is pénteken történik meg, de legkésőbb vasárnap, tehát sohasem  akkor, amikor már az adott hétbe vagyunk benne.


Ez maga az elmélet, de töltsd meg tartalommal...



Ha készen állsz, akkor fogom a kezed, mégpedig 2019. október 16-18án, immár a IV. PJA Marketing Akadémián. Amivel a kezedben haza fogsz menni az nem más mint az egyoldalas marketing terv a következő üzleti évedre.


Negyedéves bontásokban az összes stratégia mentén meg fogod tervezni: legyen szó a termékbevezetésedről, legyen szó a vevőszerzésedről, az újraértékesítésedről, akár a szabadidődről, a legvégén pedig a golyóálló vállalkozói önbizalmad megerősítése jön.


Tudod vállalkozóként ez a legnagyobb kihívás, hogy folyamatosan tudjuk védeni magunkat minden kihívással szemben.


A legutolsó pillanat, hogy megtervezd a 2020-as évedet. Ennél jobb időpont és alkalom már nem lesz erre ebben az évben.


Érj el áttörést a vállalkozásodban, és rövidítsd le a siker felé vezető utat!

Miért érdemes ott lenned a Marketing Akadémián?


  1. Mert végre kiutat kapsz a marketing-információ tengerből!
  2. Mert végre olyan feladatokra fogsz tudni koncentrálni, amik TÖBB PÉNZT hoznak neked!
  3. Mert végre fellélegezhetsz, nem fogsz szétszakadni az időhiánytól. TÖBB IDŐD lesz!
  4. Mert végre egy pozitív vállalkozói közösség vesz majd körbe, akiknek megnyílhatsz!
  5. Mert végre szakértői támogatást kapsz, egy biztos kezet a rögös utakon! Használd ki az alkalmat és tedd fel a kérdéseidet vezető marketing mentorainknak, és élvezzed a csapatom támogatását a 3 napos program alatt!

A 3 nap alatt fogjuk a kezed és segítünk a HOGYAN-okra megtalálni a választ. Kialakítjuk a saját bizniszedre szabott 365 napos marketing tervedet és olyan taktikai és stratégiai elemet mutatunk, amit szinte azonnal a gyakorlatba tudsz ültetni. Nem elmélettel tömjük a fejed, hanem valódi, kipróbált gyakorlati tudást adunk.


Tudod miért jó a Marketing Akadémia vállalkozói közösségének tagjának lenni? A folyamatos és őszinte támogatás miatt. Hogy nem vagy egyedül. Nemcsak a mentorok fogják a kezed és segítenek, hanem olyan kapcsolatokra tehetsz szert, olyan vállalkozókat ismersz meg, akik hasonló cipőben járnak, átélték ugyanazokat a buktatókat és az ő sikerük, tapasztalatuk, az ő haladásuk téged is arra inspirálnak, hogy jó úton jársz.


Miért éri meg MOST regisztrálnod?
Mert az alábbi kedvezmények 2019. szeptember 30-án éjfélkor végleg eltűnnek:

  • a 43%os koránkelő kedvezmény,
  •  a 129.970 Ft értékű bónusz csomag
  • a kedvezményes páros jegy jelentkezés

Ha kiállítóként szeretnél részt venni a Markeing Akadémián, akkor is nyitva állnak a kapuk, jelentkezz a dori@pongorkiado.hu címen!

Ha tetszett ez a blogbejegyzés, oszd meg ismerőseiddel, ha kérdésed van, akkor pedig írd ide hozzászólásban.

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>