Milyen nagy áttöréseknek köszönheted a mai vállalkozói sikeredet?

Torontóból jelentkezem – most lett vége Dan Sullivan Strategic Coach – 10X Programjának. Kíváncsi vagy, melyik volt számomra a leghasznosabb tanítás? Gyere, legújabb blogvideómban megtanítom Neked is!

A videóblog megtekintéséhez, az oktató anyagok letöltéséhez és kommenteléshez, kattints ide!

Hallgasd meg a videótanítást Mp3-ban is!

Összegzés

Torontóból jelentkezem, ahol részt vettem Dan Sullivan mesterem legújabb Strategic Coach – 10X programján. Negyedévente járok őhozzá, ahol közel 50 olyan vállalkozóval tanulunk tőle, akik mind-mind valami különleges dolgot akarnak saját iparágukban elérni. Mindanyiunk célja a 10X, azaz, hogyan tudjuk 3 év alatt megtízszerezni vállalkozásunk profitját, úgy hogy mind emellett kevesebbet töltünk a munkával. Szerintem, ez egy jó cél, amiért érdemes idejárnom Torontóba.

A mai tanítás egy nagyon érdekes „Visszatekintés a múltba” gyakorlat volt. Az volt a kérdése Dan Sullivannek hozzánk, hogy gondoljuk végig, mióta vállalkozók vagyunk, melyek voltak azok a nagy áttörések az üzleti életünkben, amiket ma már annak tartunk, ám akkor, abban a pillanatban egyszerű döntésekként hoztuk meg őket.

Én 15 éve vagyok vállalkozó, úgyhogy neki is álltam, hogy összeírjak egy csomó ilyen döntést. Aztán rájöttem, hogy van 5 kiemelkedő, melyek óriási váltást hoztak az életembe, amit akkor még csak nem is sejtettem.

Miután mindenkinek megvolt az az 5, Dan megkét minket, hogy gondoljuk át, az akkor öntudatlanul meghozott döntést, milyen metodika alapján hajtottuk végre.

 

A következő szempontok alapján kellett ezt elemeznünk:

1. Milyen döntést hoztunk? Mi mellett köteleztük el magunkat?

2. Mihez kellett a bátorság, hogy legyőzzük saját magunkat és kilépjünk a komfortzónánkból és megcsináljuk azt, ami mellett döntöttünk?

3. Milyen új kompetenciákat, készségeket szereztünk, mint mellékterméke annak a döntésnek, amit elindítottunk?

4. Milyen önbizalomemelkedést, milyen új bizalmi kört tudtunk magunknak kialakítani?

 

Egyet hadd osszak meg veled:

2009 év végén, mikor Bob Proctortól hazajöttem, akivel Bukarestben találkoztam, eldöntöttem, hogy megalapítom a Pongor Publishing Üzleti Bestseller Könyvkiadót, mert azt tapasztaltam, hogy egy csomó olyan fantasztikus, angol nyelvű, üzleti, önfejlesztő, vállalkozóknak szóló marketing könyv nincs még kiadva magyarul,  amik nekem segítettek és tudtamm, hogy a magyar vállalkozóknak is segíteni fognak. Egy küldetés alakult ki bennem, hogy minél több magyar vállalkozót tudjak segíteni ezeknek a könyveknek a magyar nyelven történő kiadásával.

1. Ez volt a döntés. 

Elköteleztem magam mellette.

2. Bátorság

Rögtön leszerződtem Bob Proctor Nem a pénz boldogít című könyvére, aláírtam a szerződést és kifizettem 1500 dollárt, úgy hogy nem volt semmilyen könyvkiadói múltam és tapasztalatom, nem értettem egyáltalán a könyvmarketinghez, nem tudtam, hogyan készül el egy könyv, nem volt tapasztalatom a logisztika, a raktározás területén, nem volt tőkém, cashflow-m, sem kapcsolatrendszerem. Mégis nekiálltam és csináltam!

Az első könyvünket 6 hónapig tartott, amíg kiadtuk. Azóta sokkal sokkal hatékonyabbak vagyunk, hiszen rengeteg tanulópénzt -, ahogy Dan Sullivan mondja – kutatás- és fejlesztési költséget fizettem meg azért, hogy ezt a tapasztalatot összeszedjük. És 6 év alatt lassan 36 könyvet adtunk már ki.

3. Mi volt az a készség, ami kialakult?

Az én alapvető szakmám, hivatásom a tanítás, a tréning, a coaching, a nagylétszámú rendezvényeken való programtartás. És a könyvek belépőtermékek lettek. Nagyon sokan a könyveinken keresztül ismernek meg engem, Pongor-Juhász Attilát, és a programjaimat, így vesznek részt az Évindító Célkitűző Edzőtáborban, vagy a most november 11-én megrendezett Kivállalati Biznisz Matek Mesterkurzusunkon. Onnantól kezdve elkezdenek tőlem tanulni, elkezdenek engem követni.

4. Mi az az önbizalom, amit ezáltal megnyertem?

Jövőre, 2016-ban tervezek egy új programot: Szakkönyvíró és Szakkönyv-Marketing Mesterkurzust. Mert azt gondolom, hogy ez a 6 év, a 36 könyv, amit kiadtunk, a saját könyvek, amiket már kiadtam, vagy amit most írok, az a rengeteg könyvmarketing tapasztalat, amit felhalmoztunk, ez mind-mind hitelessé tesz, hogy olyan vállalkozókat tanítsak, akikben van egy könyv, akik akarnak tanulni, akarják ezt piacra vinni, és a brand-jüket, márkájukat kialakítani, fejleszteni.

 

Házi feladat

Gondold végig, mióta vállalkozó vagy, melyek voltak ezek a nagy áttörések! Szedd össze, priorizáld őket, és gondold át, mi volt az, ami elhozott ide, a mai napig, milyen áttöréseknek köszönheted a mai vállalkozói sikeredet! Majd elemezd a fent említett 4 szempont alapján!

 

Alkalmazd, csináld és te is légy azok között a vállalkozók között, akik 3 év alatt megtízszerezték profitjukat!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>