Mire van szükséged ahhoz, hogy merj árat emelni?

Ki ne félne attól, hogyha árat emel, akkor elveszíti a meglévő ügyfeleinek jó részét? Neked is vannak ilyen félelmeid? Akkor most kérdezek valamit. Hiszel a termékedben, a szolgáltatásodban?

4 dologra biztosan szükséged van, hogy MERJ árat emelni. Ebből az első a legnehezebb, de ha azt megteszed, a többi már szinte jön magától. Szeretnéd tudni mik ezek?

Erről írok a mai blogbejegyzésemben.

More...

Tudod mikor szoktam bátran árat emelni? Amikor hazajövök Amerikából a saját Mastermind csoportomból. Tudod miért? Onnan mindig új energiával, feltöltve, önbizalommal térek haza.

Elmesélem Dan Sullivan árkezelési stratégiáját. Az a program, amiben mi részt veszünk, azért most 20.000 dollárt fizetünk. Ő kitalált egy újabbat, „game changer”-nek, vagyis „játszma megváltoztató”-nak nevezte el, aminek az ára 50.000 dollár. Azt mondta, hogy add le a jelentkezésedet, és mi megválogatjuk ki kerül be a programba. Azonban egy kritérium volt képzeljétek el, amit teljesíteni kell, az pedig az, hogy amit ő tanított nekünk, abból legalább 100.000 dollár bevételt kell generálni. Valaki megkérdezte tőle, hogy ez miért feltétel? Mire azt válaszolta, hogy ha tudsz csinálni 100.000 dollár bevételt, akkor annak a felét ideadod nekem, a másik fele meg megmarad nálad.

De fordítsuk komolyabbra a szót.

Mire van szükséged, hogy MERJ árat emelni? 

És itt a merj-en van a hangsúly. Kötelező olvasmány Dan Sullivan „4C formula” c. könyve. Ahhoz, hogy te még több szabadidővel, még több profittal rendelkező vállalkozó legyél, aki boldogan, örömmel éli az életét, az egy döntéssel kezdődik. Pontosabban egy elköteleződéssel.

Így akarok élni!

Ennek pedig része, hogy árat akarok emelni. A másik dolog amire szükséged van, a bátorságra. Kezelned kell a félelmedet, hogy mi van, ha elmennek a jelenlegi vevőid nagy része? De tudod inkább menjenek el, mert jönnek helyettük olyanok, aki megfizetik a terméked, szolgáltatásod. Abból tudsz fejleszteni, félretenni, hatástöbbszörözőket igénybe venni és még sorolhatnám…

Arra van szükséged, hogy megtedd az első lépést, el kezd merni csinálni, a meghozott döntésed alapján. Na sokan itt megijednek, nem csinálják és inkább maradnak a komfortzónájukban.

"Maradok abban a kényelmes megszokott helyzetben, ami van, jó ez nekem."- Ismerős?

Akarva akaratlanul egyfajta stresszhelyzetbe kerülünk, aminek sajnos sokkal később látjuk nem kívánt hatását.

Miután elkötelezted magad, utána jön a képesség, a tudás, ahol új kapcsolatrendszerek alakulnak. Ez az a pont, amit úgy képzelj el, hogy belépsz egy csónakba. Tudod, hogy árat kellene emelned, inog a csónak, lassan leérsz spárgába, halogatsz, kéne árat emelni, .., azt javaslom

UGORJ BE!

Ahogy döntesz és felégeted magad mögött a hidat, akkor indul be a kreatív elméd, akkor indul be az innováció, jönnek az ötletek, hogy pl. mikor kivel találkozzak, hánykor keljek, hogy tegyem?... Akkor fogod az új képességed kialakítani, megszerezni.

Igen ám, de ahhoz, hogy árat merj emelni, kell még az önbizalom! Ez a negyedik, az utolsó pont, az önbizalom. De jó lenne, ha tudnám, hogy sikerre vagyok ítélve az áremelésben! Igen! De az önbizalom mindig egy melléktermék.

Először döntesz, leküzdöd a félelmeidet, új készségeket fogsz tanulni, új kapcsolatokra teszel szert, és utána ennek eredményeképpen nő meg az önbizalmad.

Próbáld ki ezt a „4C formulát” (ahol a 4C, a kezdőbetűkre utal – Commitment – Elköteleződés, Courage – Bátorság, Capability – Képesség, Confidence -Önbizalom): bármire ráhúzhatod, gondold végig, miért félsz valamitől, elkötelezed magad, legyőzöd a félelmed, új készségek jönnek, új tudásod lesz és megnövekszik az önbizalmad.

Ebben tudod mi a csodálatos? 

Ezt a 4C izmot tovább tudod fejleszteni, azzal, hogy újabb és újabb célokat tűzöl ki, kezdődik elölről a kerék, legyőzöd a félelmed, újabb készségek birtokába kerülsz, még nagyobbra nő az önbizalmad, és így tovább…

Amíg ebben a folyamatos fejlődési kerékben vagy, addig versenyben vagy.

Ha visszagondolsz, voltak ilyen pillanatok az életedben? Voltak ilyen nagy áttörések? Milyen érzés volt, amikor megcsináltad?

Ez az érzés most hol van?

Látnod kell, hogy ez a 4C izom nagyon hasonlóan működik, mint a fizikai izom. Ha nem edzed, nem teszed ki folyamatos igénybevételnek, egyszerűen elsorvad.

Az önbizalmad azért sorvad el, mert nem edzed, mert nem tűzöl ki újabb célokat, nem tanulsz új dolgokat, hanem megszokásból élsz… ez a vállalkozói izmod is.


Nézzük a gyakorlatban, mire van szükséged,
hogy MERJ árat emelni?

Még egyszer ismétlem, itt a „merj”-en van a hangsúly!

1. Motiváció - Legyen egy motiváló célod! – Ahogy Jim Rohn tanítja nekünk, „Amikor a miért egyre erősebb, a hogyan egyre erősebb.” Azt tudod, hogy árat kell emelned. Ha van gyermeked, hozzátartozód és súlyos beteg, pl. meddig hezitálsz árat emelni? Semeddig. Azért nem emelsz árat, mert most nincs egy ilyen külső kényszer? Inkább nem csinálod, mert mit fognak szólni mások? Nem vagy egyedül ezzel, mindannyian ezzel küzdünk? Szerinted én nem érem el folyton a komplexitásplafonomat? Dehogynem. Tudod miért? Mert mindig újabb és újabb célokat tűzök ki magamnak. A közösség ereje abban rejlik, hogy amikor problémánk van, megosztjuk egymással, segítünk egymásnak. Adunk kapunk.

2. Ismerd meg a korlátozó hiedelmeidet! – Ezek a hiedelmek jöhetnek a családból, a környezetedből, bárhonnan. Ezt nem illik, ezt nem érdemled meg, mit szólnak hozzá? Tudod hány olyat hallok, hogy egy vállalkozó megengedhetné magának a luxus dolgokat, de nem veszi meg, mert mit szólnak majd mások hozzá? Megvette a luxusautót, de nem áll ki vele a garázsból. De akkor minek keresel pénzt, ha nem tudod élvezni?

3. Alakítsd át a termékedet egyedivé! Unikummá. Okozz különleges, egyedi élményt. Ha terméket küldesz ki csomagolj mellé egy kis meglepetést, egy csokit, egy szivecskét, bármit. Légy kreatív.

4. Legyen folyamatos beáramlás érdeklődőkből! Legyen hozzá egy értékesítő rendszered, hogy az érdeklődőknek folyamatosan menjenek az ajánlatok. Ahogy emeled a bizalmi szintjüket, találkozzon szembe vele az ajánlatod. Ne akkor, amikor már csak 3 hónap van az évből, és felébredsz, hogy, jajj most már kellene valamit csinálni. Ne akkor jusson eszedbe egy új ajánlattal előállni. Nem. Folyamatosan, rendszeresen csináld.

5. Ismerd a vállalkozásod okos számait! Ez adja az önbizalmad. Mik ezek az okos számok? A céljaid. Mennyi bevételt szeretnél? Van tartalékom? Ennyi a fizetendő számlák költsége, stb. A te felelősséged, neked fontos tudni.

Összefoglalásképpen,

hogyan kommunikáld az áremelést?


A régi vevők felé hogyan kommunikálj?

Türelemmel, megtervezetten és legfőképpen lépcsőzetesen. Itt egy példa, követheted Priszter Erzsi módszertanát is: elmondod mi lenne az emelt ár, ezt az árat két éven belül akarom elérni. Bele tudsz-e abba menni, hogy most január elejétől megemeljük a felét, a másik felét pedig a következő januártól. Ezt jelenti a fokozatosság, a lépcsőzetesség. Légy felkészült. Ha van egy jó ügyfeled, ne kergesd el. Adj neki opciókat.

Új vevők irányába:

Bátran és hittel képviseld az árszínvonaladat. Bízz abban, hogy megfizetik az áradat.


Írd meg kommentben, hogy tetszett a cikk, vagy azt is, ha maradtak benned kérdések a témával kapcsolatban.

Köszönöm, ha a bejegyzést megosztod vállalkozó ismerőseiddel.

Hidd el, a marketing egyáltalán nem ördögtől való. Hogyan ültesd át a marketing stratégiákat és tippeket a gyakorlatba? Hamarosan érkezik két új könyvünk, amiből megtudhatod, hogyan lehet vállalkozóként még több szabadidőd, és még több bevételed!
Augusztus 6-ától előrendelhető!

Megosztás

About the Author

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

>