január 23

Piackutatás, avagy hogyan ismerd meg a vevőidet?

Vevőszerző Marketing

0  hozzászólás

Biztosan felmerült benned is a kérdés, hogy mi a fenének van szükségem piackutatásra? Miért fontos ez egyáltalán nekem? Csak még egy nyűg, amit meg kell csináljak.

Egyetlen egy dologért csinálunk piackutatást, az pedig nem más, hogy megismerjük a vevőinket, az ő fejükkel gondolkodunk, mindezt pedig azért, hogy a későbbiekben célzottan, személyre szabottan tudjunk feléjük kommunikálni.

More...

A piackutatással megismered a vevőidet, visszajelzést kapsz tőlük, amit később kiértékelsz. Sokan azért nem csinálják, mert nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá, milyen formában, milyen kérdéseket tegyenek fel.

Nagyon fontos, hogy ezt a piackutatást ne csak egyszer végezd el, hanem folyamatosan, legalább évente egyszer, mert a célközönséged is változik időről időre.

Miért fontos a folyamatos piackutatás?

  • megismered az avatarod
  • segít abban, hogy kitaláld, milyen tartalmakat gyárts a jövőben, hiszen meg tudod milyen kihívásaik, vágyaik, problémáik vannak, amire te megoldást tudsz adni a termékeddel, szolgáltatásoddal.
  • a listádat tudod építeni a legjobb avatar jelöltjeiddel
  • újravásárlásra ösztönző ajánlatot tudsz kialakítani
  • a vágyai alapján akár újabb terméket tudsz gyártani
  • legendás élményt tudsz nyújtani, azzal, hogy az esetleges hibákat kiküszöbölöd, és a felmerülő ötletek alapján továbbfejleszted a rendszeredet

Milyen terméket fejlessz? Milyen heti tartalmakat gyárts?

Ott a válasz egy karnyújtásnyira, csak érte kell nyúlnod, ott van a vevőidnél, csak meg kell kérdezned őket!

Több fajta jellemzőt gyűjthetsz össze róluk, pl. demográfiai, vagy pszichográfiai jellemzőket, hol laknak, hány évesek, vagy ha fontos neked hány kutyával rendelkezik, mikor lesz az esküvője, mióta küzd egy problémával, mennyit akar lefogyni, hány gyereke van, stb. ezek mind olyan információk, amiket egy piackutatással ki tudsz deríteni.

De olyan „szoft” információkat is ki tudsz deríteni, mi jár a fejükben, mi az ami miatt nem tud aludni, milyen nehézségei vannak, mi az a vágy amit régóta dédelget, amit nem mer elmondani senkinek, milyen olyan félelme van ami frusztrálja őt, mi az ami aggodalommal tölti el, bizonytalanná teszi őt.

Ha megismered, mi jár a vásárlóid fejében, akkor a problémájukra, vágyukra megoldást tudsz nyújtani. De ehhez meg kell ismerned az ő szóhasználatát, hidat kell emelj kettőtök közé, hogy egy nyelven tudjatok beszélni. Fontos, hogy a vevőid szintjén kommunikálj. Hidd el, ez elősegíti a vásárlást.

Nézzük, milyen formái lehetnek a piackutatásnak?

Formák:

  • részletes piackutatás, a már meglévő vevőid felé - ők már elköteleződtek, tőlük lehet a legtöbb információt kideríteni, valaki minél elkötelezettebb, annál több kérdésre fog válaszol ni
  • egyszerű tartalomfejlesztési piackutatás – Pl. tudjátok, hogy egy új termékkel készültök, jön egy újdonság, és szeretnétek bevonni a vevőiteket. Megkérdezheted őket: Mi a jelenlegi legnagyobb problémád? Ha kapnál egy személyes konzultációs lehetőséget, mi lenne az a két kérdés, amit megkérdeznél tőlem?
  • utánkövető piackutatás – erről sokszor elfeledkezünk, pedig ezt a lehetőséget is érdemes kihasználni. Bármilyen programod, termékátadás után meg lehet csinálni, ez az SSC – Stop-Start-Continue. megkérdezed őket mi nem tetszett nekik, mi volt jó és min lehetne még fejleszteni.  Visszajelzésük alapján tudod javítani a folyamataidat.
  • rövid vélemény és visszajelzés kérő –akik benne vannak a programjaitokban, azokat kérdezd, pl. webshopban kérd a vevőid véleményét, ezt automatizálhatod is. Pl. közösségi oldalad értékelése. Látják, hogy te megbízható vagy. Építő jellegű negatív véleményekre válaszolsz, kompenzálod. Ha ezt eddig nem csináltad, kezd el.

Van aki azért nem mer véleményt kérni, mert fél a negatív kritikától. Ne ijedj meg ettől, ebből lehet tanulni, fejlődni, ettől csak jobb lesz a rendszered, a folyamatod.

Mi évente egyszer kiküldünk egy részletes piackutatást a listánkra, amivel az a célunk, hogy az avatarjainkat a legpontosabban meg tudjuk határozni. Minél jobban meg tudjuk különböztetni, szegmentáljuk őket, annál könnyebben tudunk feléjük kommunikálni.

Hányan fognak válaszolni a kérdőívre?

Ne ijedj meg, ha kevesen! Nem fog mindenki válaszolni. Volt olyan, amikor a 7000-es listából mindössze 500-an válaszoltak. Nem sok, de akik válaszolnak, az fontos. Általában 10 emberből 1 mondja el a véleményét, de a többiek is hasonlóan gondolkodnak. Ebből pedig már ki tudsz indulni.

Egy piackutatás összeállítása során nem a tökéletesre kell törekedni. El kell kezdeni, majd idővel lehet fejleszteni. Egyre jobb és jobb lesz.

Figyelj oda, hogy amikor kommunikálsz, soha ne magadból indulj ki!

Amikor az ideális vevő jelöltjeiddel kommunikálsz, akkor figyelj arra, hogy éld bele magad a helyzetébe, neki mondod, hozzá szólsz, célod hogy megértse, átmenjen az üzenet. Máshogy kommunikálsz, ha tudod, hogy kihez szólsz.

Szeretnél mintát látni egy ilyen kérdőívből?

Éppen most indult a héten egy olyan felmérésünk, ahol arra vagyunk kíváncsiak, hogy az olvasók milyen fórumokon, milyen módon szeretnek tanulni. A nagy Blog Olvasói Felmérés!


Segíts nekünk fejlődni te is a kérdőívünk kitöltésével.


Kitöltési határidő: január 26. vasárnap éjfél!

Ha tetszett ez a blogbejegyzés, oszd meg ismerőseiddel, ha kérdésed van, akkor pedig írd ide hozzászólásban.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

A szerzőről:

Pongor-Juhász Attila

​​​2017-ben azt a célt tűztem ki, hogy 2020-ig 100.000 magyar vállalkozóval osztom meg azt a gyakorlatban is kipróbált tudást, amit közel 100 000 dollár befektetésével szereztem meg a világ vezető üzleti és marketing tanácsadóitól.

Veled is előfordult már, hogy imádod a bizniszed, de utálod ahogyan csinálod?

Van-e heti kevesebb mint 30 perced, hogy VÁLTOZTASS?

>